17 Nisan 2013 Çarşamba

YOLCULUK YAPMAK – YOLCULUK YAPTI / SEYAHAT ETMEK – SEYAHAT ETTİ سَافَرَ sâfera fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:




هُمْ مَا سَافَرُوا  3
(Hum mâ sâferû)

Onlar yolculuk yapmadılar
Onlar seyahat etmediler
(erkek)


هُمَا مَا سَافَرَا  2
(Humâ mâ sâferâ)

O ikisi yolculuk yapmadı
O ikisi seyahat etmedi
(erkek)

هُوَ مَا سَافَرَ  1
(Huve mâ sâfera)

O yolculuk yapmadı
O seyahat etmedi
(erkek)

هُنَّ مَا سَافَرْنَ  6
(Hunne mâ sâferne)

Onlar yolculuk yapmadılar
Onlar seyahat etmediler
(bayan)


هُمَا مَا سَافَرَتَا  5
(Humâ mâ sâferatâ)

O ikisi yolculuk yapmadı
O ikisi seyahat etmedi
(bayan)

هِيَ مَا سَافَرَتْ  4
(Hiye mâ sâferat)

O yolculuk yapmadı
O seyahat etmedi
(bayan)

أَنْتُمْ مَا سَافَرْتُمْ  9
(Entum mâ sâfertum)

Siz yolculuk yapmadınız
Siz seyahat etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا سَافَرْتُمَا  8
(Entumâ mâ sâfertumâ)

İkiniz yolculuk yapmadınız
İkiniz seyahat etmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا سَافَرْتَ  7
(Ente mâ sâferte)

Sen yolculuk yapmadın
Sen seyahat etmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا سَافَرْتُنَّ  12
(Entunne mâ sâfertunne)

Siz yolculuk yapmadınız
Siz seyahat etmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا سَافَرْتُمَا  11
(Entumâ mâ sâfertumâ)

İkiniz yolculuk yapmadınız
İkiniz seyahat etmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا سَافَرْتِ  10
(Enti mâ sâferti)

Sen yolculuk yapmadın
Sen seyahat etmedin
(bayan)

نَحْنُ مَا سَافَرْنَا  15
(Nahnu mâ sâfernâ)

Biz yolculuk yapmadık
Biz seyahat etmedik


نَحْنُ مَا سَافَرْنَا  14
(Nahnu mâ sâfernâ)

İkimiz yolculuk yapmadık
İkimiz seyahat etmedik

أَنَا مَا سَافَرْتُ  13
(Ene mâ sâfertu)

Ben yolculuk yapmadım
Ben seyahat etmedim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder