30 Nisan 2013 Salı

TANIMAK – TANIDI / BİLMEK - BİLDİ عَرَفَ arafe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:





هُمْ عَرَفُوا 3
(Hum arafû)

Onlar tanıdılar
Onlar bildiler
(erkek)


هُمَا عَرَفَا 2
(Humâ arafâ)

O ikisi tanıdı
O ikisi bildi
 (erkek)

هُوَ عَرَفَ 1
(Huve arafe)

O tanıdı
O bildi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ عَرَفْنَ 6
(Hunne arafne)

Onlar tanıdılar
Onlar bildiler
(bayan)


هُمَا عَرَفَتَا 5
(Humâ arafetâ)

O ikisi tanıdı
O ikisi bildi
 (bayan)

هِيَ عَرَفَتْ 4
(Hiye arafet)

O tanıdı
O bildi
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ عَرَفْتُمْ 9
(Entum araftum)

Siz tanıdınız
Siz bildiniz
 (erkek)


أَنْتُمَا عَرَفْتُمَا 8
(Entumâ araftumâ)

İkiniz tanıdınız
İkiniz bildiniz
(erkek)

أَنْتَ عَرَفْتَ 7
(Ente arafte)

Sen tanıdın
Sen bildin
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ عَرَفْتُنَّ 12
(Entunne araftunne)

Siz tanıdınız
Siz bildiniz
 (bayan)


أَنْتُمَا عَرَفْتُمَا 11
(Entumâ araftumâ)

İkiniz tanıdınız
İkiniz bildiniz
 (bayan)

أَنْتِ عَرَفْتِ 10
(Enti arafti)

Sen tanıdın
Sen bildin
 (bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ عَرَفْنَا 15
(Nahnu arafnâ)

Biz tanıdık
Biz bildik


نَحْنُ عَرَفْنَا 14
(Nahnu arafnâ)

Biz ikimiz tanıdık
Biz ikimiz bildik

أَنَا عَرَفْتُ 13
(Ene araftu)

Ben tanıdım
Ben bildim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder