30 Nisan 2013 Salı

TANIMAK - TANIDI / BİLMEK - BİLDİ عَرَفَ arafe fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:





هُمْ يَعْرِفُونَ 3
(Hum yağrifûne)

Onlar tanıyorlar
Onlar biliyorlar
(erkek)


هُمَا يَعْرِفَانِ 2
(Humâ yağrifâni)

O ikisi tanıyor
O ikisi biliyor
(erkek)

هُوَ يَعْرِفُ 1
(Huve yağrifu)

O tanıyor
O biliyor
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ يَعْرِفْنَ 6
(Hunne yağrifne)

Onlar tanıyorlar
Onlar biliyorlar
(bayan)


هُمَا تَعْرِفَانِ 5
(Humâ tağrifâni)

O ikisi tanıyor
O ikisi biliyor
(bayan)

هِيَ تَعْرِفُ 4
(Hiye tağrifu)

O tanıyor
O biliyor
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَعْرِفُونَ 9
(Entum tağrifûne)

Siz tanıyorsunuz
Siz biliyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تَعْرِفَانِ 8
(Entumâ tağrifâni)

İkiniz tanıyorsunuz
İkiniz biliyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تَعْرِفُ 7
(Ente tağrifu)

Sen tanıyorsun
Sen biliyorsun
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ تَعْرِفْنَ 12
(Entunne tağrifne)

Siz tanıyorsunuz
Siz biliyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تَعْرِفَانِ 11
(Entumâ tağrifâni)

İkiniz tanıyorsunuz
İkiniz biliyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ تَعْرِفِينَ 10
(Enti tağrifîne)

Sen tanıyorsun
Sen biliyorsun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَعْرِفُ 15
(Nahnu nağrifu)

Biz tanıyoruz
Biz biliyoruz


نَحْنُ نَعْرِفُ 14
(Nahnu nağrifu)

Biz ikimiz tanıyoruz
Biz ikimiz biliyoruz

أَنَا أَعْرِفُ 13
(Ene ağrifu)

Ben tanıyorum
Ben biliyorum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder