15 Nisan 2013 Pazartesi

KOPYA ÇEKMEK




Videosunu seyretmek için tıklayın:






أَنَا لَا أَغُشُّ فِي الْإِمْتِحَانَاتِ

Ene lâ eguşşu fi’l-imtihânâti

Ben sınavlarda kopya çekmiyorum.




وَ لَا أُسَاعِدُ غَيْرِي عَلَى الْغِشِّ

Ve lâ usâidu gayrî ale’l-gışşi

Kopya çekmede başkalarına da yardım etmiyorum.




إِبْتَعِدُوا يَا رِفَاقِي عَنِ الْغِشِّ فِي الْإِمْتِحَانَاتِ

İbteidû yâ rifâkî ani’l-gışşi fi’l-imtihânâti

Arkadaşlar(ım), sınavlarda kopyadan uzak durun.




وَلَا تُسَاعِدُوا غَيْرَكُمْ عَلَى الْغِشِّ

Ve lâ tusâidû gayrakum ale’l-gışşi

Kopya çekmede başkalarına da yardım etmeyin.


KELİMELER:


Kopya çekti (aldattı)             (mazi)

Gaşşa

غَشَّ

Kopya çekiyor (aldatıyor)    (muzari)

Yeguşşu

يَغُشُّ

Kopya çekmek (aldatmak)   (mastar)

Gaşş

غَشّ




Ben

Ene

أَنَا

Kopya çekmem, çekmiyorum

Lâ eguşşu

لَا أَغُشُّ

İçinde, -de, -da


فِي

İmtihanlar

El-imtihânât

الْإِمْتِحَانَات

Yardım etmem, etmiyorum

Lâ usâidu

لَا أُسَاعِد

Benim dışımdakiler, başkaları

Gayrî

غَيْرِي

Kopya, hile

El-gışş

الْغِشُّ

…’dan uzaklaşın

İbteidû an

إِبْتَعِدُوا عَن

Ey arkadaşlarım

Yâ rifâkî

يَا رِفَاقِي

Yardım etmeyin

Lâ tusâidû

لَا تُسَاعِدُوا

Sizin dışınızdakilere, başkalarına

Gayrakum

غَيْرَكُمْ

Üzerinde, -de, -da

Alâ

عَلَى













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder