23 Eylül 2012 Pazar

YAZMAK – YAZDI كَتَبَ (ketebe) fiilinin muzari çekimi: (şimdiki ve geniş zaman)



هُمْ يَكْتُـبُونَ  3
(Hum yektubûne)

Onlar yazıyorlar (erkek)

هُمَا يَكْتُـبَانِ  2
(Humâ yektubâni)

O ikisi yazıyor (erkek)

هُوَ يَكْتُـبُ  1
(Huve yektubu)

O yazıyor (erkek)



Gâib
 (erkek)

هُنَّ يَـكْتُـبْنَ  6
(Hunne yektubne)

Onlar yazıyorlar (bayan)

هُمَا تَـكْتُـبَانِ  5
(Humâ tektubâni)

O ikisi yazıyor (bayan)

هِيَ تَـكْتُـبُ  4
(Hiye tektubu)

O yazıyor (bayan)



Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَـكْتُـبُونَ  9
(Entum tektubûne)

Siz yazıyorsunuz (erkek)

أَنْتُمَا تَـكْتُـبَانِ  8
(Entumâ tektubâni)

İkiniz yazıyorsunuz (erkek)

أَنْتَ تَـكْتُـبُ  7
(Ente tektubu)

Sen yazıyorsun (erkek)



Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ تَـكْتُـبْنَ  12
(Entunne tektubne)

Siz yazıyorsunuz (bayan)

أَنْتُمَا تَـكْتُـبَانِ  11
(Entumâ tektubâni)

İkiniz yazıyorsunuz (bayan)

أَنْتِ تَـكْتُـبِينَ  10
(Enti tektubîne)

Sen yazıyorsun (bayan)



Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَـكْتُـبُ  15
(Nahnu nektubu)

Biz yazıyoruz

نَحْنُ نَـكْتُـبُ  14
(Nahnu nektubu)

Biz ikimiz yazıyoruz

أَنَا أَكْتُـبُ  13
(Ene ektubu)

Ben yazıyorum


Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)

33 yorum:

  1. çoook saolsun

    YanıtlaSil
  2. çoook teşekkürler bide selleme varmı acabaa .. ???

    YanıtlaSil
  3. birde bunların mastarını da yayınlar mısınız?

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ediyorum ALLAH sizden razı olsun siz olmasanız ne yapardık???

    YanıtlaSil
  5. Asıl ben teşekkür ederim. Moralimi düzeltiyorsunuz:)

    YanıtlaSil
  6. PDF olarak dosya halinde paylaşabilir miisniz :)

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkurler

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık daha ne yapabilirsiniz bilemiyorum. Arapça, latince, Türkçe; muazzam bir hizmet, sağolun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muzari Fiilde Erkek Ye kelimesi Kız Te Kelimesi İle Başlıyorya Ente Erkek İçin Ye İle Başlaması Gerekirken Te İle Başlamış Bir Hata Yokmu

      Sil
    2. muzaride 3. ve 4. satırlardaki çekimler, yani muhatab - muhataba dediğimiz sigaların hepsi te harfi ile başlar. yani bir yanlışlık yok.

      Sil
    3. Acti cikti girdi oturdu bakti muzari cekim tablosu olumsuzu odevim var lutfen yardim edin

      Sil
  9. Çok teşekkürler sınava çalışmamda yardımcı oldunuz

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler ama bide - yektübü - üktüb - bunların 2 sinide yapabilrmisiniz mazi - muzari - emir fiili bunları yapabilrmisiniz

    YanıtlaSil
  11. bu sayfadaki zaten muzari çekimdir.

    MAZİ:
    http://enisesemagonca.blogspot.com.tr/2012/03/yazd-fiilinin-mazi-cekimi.html


    emir:
    http://enisesemagonca.blogspot.com.tr/2012/09/yazmak-yazdi-ketebe-fiilinin-emir-cekimi.html

    YanıtlaSil
  12. benim istedigim kelimeler yektübü - üktüb

    YanıtlaSil
  13. Sayenizde performans ödevini yaptım ck saaolun

    YanıtlaSil
  14. çok teşekkür edrim sayenizde bu konuyu yani çekiölemeyi daha iyi öğrenmiş oldum

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkür ederim, saolun.

    YanıtlaSil
  16. Allah razı olsun sizden 😊😊😊😊

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Enise Hanım,

    Arapça öğrenmek istiyorum ve youtube daki tarık videolarına ulaştım. Takip ediyorum ve çok faydalı olduğuna inanıyorum. Bu bir ürün olmalı. Daha etkili istifade edebilmek için Tarık'ın yazılı metnine nasıl ulaşabilirim? Mümkünse bu ürünü satın almak istiyorum.

    Allah Razı Olasun.
    Mustafa Yücel
    mustafa2025@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa bey, dediğiniz gibi tarık bir dil eğitim setidir.“Tarık” (Tareq) , İspanyol ve Fas’lı filologların ekip çalışması yaparak 3 yılda hazırladıkları, İngilizce konuşanlara kendi kendilerine Arapça öğrenme konusunda yardımcı olmak amacıyla çıkarılmış, temel multimedya Arapça kursudur. 3 boyutlu animasyon içeren ilk Arapça kursudur.
      şu sitede satılmaktadır: http://www.halalco.com/tareqarabic.html

      yazılı metin hali şu sitede vardı ama sitenin formatını değiştirmişler bu yüzden bulamadım siz ararsanız bulabilirsiniz forum kısmında idi.

      http://www.arabic.uz/mediaa/91-%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D2%9B-20-%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%81-%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%BB.html
      kolay gelsin

      Sil
  18. şu sayfanın sağındakileri başka biyere koyarmısınız sayfayı hareket ettirmekte sıkıntı oluyor

    YanıtlaSil
  19. 15 puan verecek hoca bunun için

    YanıtlaSil
  20. TEŞEKKÜR EDERİM 50 ALACAĞIM SINAVDAN 95 ALDIM

    YanıtlaSil
  21. beyler ilk oncelikle sa de mazi nerde njeolur mazi verin

    YanıtlaSil
  22. Biraz ekranı düseltebilirmisin acaba bazilari çıkmıyor

    YanıtlaSil
  23. emrediyor u yaparmısınız bulamadımda

    YanıtlaSil
  24. Oturdu acti bakti cikti girdi muzari cekim tablosu olumsuzu yardim edermisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açtı
      https://enisesemagonca.blogspot.com/2013/01/acmak-acti-feteha-fiilinin-muzari.html

      Girdi
      https://enisesemagonca.blogspot.com/2013/01/girmek-girdi-dahale-fiilinin-muzari.html

      Çıktı
      https://enisesemagonca.blogspot.com/2013/01/cikmak-cikti-harace-fiilinin-muzari.html

      Oturdu
      https://enisesemagonca.blogspot.com/2013/01/oturmak-oturdu-celese-fiilinin-muzari.html

      baktı
      https://enisesemagonca.blogspot.com/2013/01/bakmak-bakti-nazara-fiilinin-muzari.html

      Sil