4 Eylül 2012 Salı

OKUMAK – OKUDU (kitap vs) قرأ karae fiilinin muzari çekimi:


  


هُمْ يَـقْرَؤُونَ  3
(Hum yakraûne)

Onlar okuyorlar (erkek)

هُمَا يَـقْرَآنِ  2
(Humâ yakra’âni)

O ikisi okuyor (erkek)

هُوَ يَـقْرَأُ  1
(Huve yakrau)

O okuyor (erkek)



Gâib
(erkek)

هُنَّ يَـقْرَأْنَ  6
(Hunne yakra’ne)

Onlar okuyorlar (bayan)

هُمَا تَـقْرَآنِ  5
(Humâ takra’âni)

O ikisi okuyor (bayan)

هِيَ تَـقْرَأُ  4
(Hiye takrau)

O okuyor (bayan)



Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ تَـقْرَؤُونَ   9
(Entum takraûne)

Siz okuyorsunuz (erkek)

أَنْتُمَا تَـقْرَآنِ  8
(Entumâ takra’âni)

İkiniz okuyorsunuz (erkek)

أَنْتَ تَـقْرَأُ  7
(Ente takrau)

Sen okuyorsun (erkek)



Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ تَـقْرَأْنَ  12
(Entunne takra’ne)

Siz okuyorsunuz (bayan)

أَنْتُمَا تَـقْرَآنِ  11
(Entumâ takra’âni)

İkiniz okuyorsunuz (bayan)

أَنْتِ تَـقْرَئِينَ  10
(Enti takraîne)

Sen okuyorsun (bayan)



Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَـقْرَأُ  15
(Nahnu nakrau)

Biz okuyoruz

نَحْنُ نَـقْرَأُ  14
(Nahnu nakrau)

Biz ikimiz okuyoruz

أَنَا أَقْرَأُ  13
(Ene akrau)

Ben okuyorum


Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)


10 yorum:

  1. valla ANADOLU İMAM HATİP LİSESİNDE OKUYORUM Bİ ARAPÇA HOCASI VAR HER DERS BİRİNİ DÖVÜYOR AMA ÇOK İYİ HOCA BİZE MAZİ MUZARİ ÇEKENE DEREKT 100 VERİYO BUDA BNM İŞİME ÇOK YARIYO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben İmam hatipte okurken de durum aynıydı. Hocalar kız-erkek ayrımı yapmaz, öğrencilere feci dayak atarlardı. Aradan yıllar geçmiş, değişen bir şey olmamış. Maalesef ergen psikolojisinden anlayan hoca sayısı az. Sizin adınıza çok üzüldüm.

      Sil
    2. Bu tabloları siz kendiniz mi hazırlıyorsunuz. Yoksa hazır biryerden kopyala yapıştır mı

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. imam hatipte okuyorum yarın hocamız muzarı ve maziden sözlü yapacak bu sayfa çok işime yaradı yapanın eline şağlık

    YanıtlaSil
  3. sayın hocam ..siz ilminizin hakkını veriyorsunuz bu okuma fiilinin 2. 3. vs arttıkça artan şekilde farklı anlamları ve mecaz anlamları var mı öyle bir kullanıma şahit oldunuz mu ..görmek anlamak yakınlaşmak fiili ile ilişkileri var mı?yoksa yazılı bir şeyi okumak mı kasıt okumaktan etimolojşk ve arapların bu fiile yüklediği anlam açısından ..

    YanıtlaSil
  4. sayın hocam arap dilinin tertip mantığını anlamak istiyorum kuralları ezberlemek değil yani bir arap gibi düşünüp araplaşmak istiyorum tavsiyeniz nedir hocam..

    YanıtlaSil
  5. okumak fiilinin 2.3.ila ahire ve mecaz anlamları var mı şahit oldunuz mu..türkçe de ki gibi olayı okumak mecazında olduğu gibi anlamak yakınlaşmak vb fiiller etimolojik ve anlamsal olarak bir yakınlığı var mıdır..okumaktan KASIT sadece yazılı şeyi anlamadan seslendirmek midir?dilin etimolojisi ve felsefesini anlayabilmek önerebileceğiniz kaynak var mıdır.hayırlı çalışmalar.

    YanıtlaSil
  6. Hocam çok güzel hazırlmışsınız elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Musa hoca sağolsun elim koptu

    YanıtlaSil