26 Nisan 2013 Cuma

KONUŞMAK – KONUŞTU / BAHSETMEK – BAHSETTİ تَحَدَّثَ tehaddese fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:




Bu fiil, ( عن an) cer harfi ile kullanılır.



هُمْ يَـتَحَدَّثُـونَ  3
(Hum yetehaddesûne)

Onlar konuşuyorlar
Onlar bahsediyorlar
(erkek)


هُمَا يَـتَحَدَّثَـانِ  2
(Humâ yetehaddesâni)

O ikisi konuşuyor
O ikisi bahsediyor
(erkek)

هُوَ يَـتَحَدَّثُ  1
(Huve yetehaddesu)

O konuşuyor
O bahsediyor
(erkek)

هُنَّ يَـتَحَدَّثْـنَ  6
(Hunne yetehaddesne)

Onlar konuşuyorlar
Onlar bahsediyorlar
(bayan)


هُمَا تَـتَحَدَّثَانِ  5
(Humâ tetehaddesâni)

O ikisi konuşuyor
O ikisi bahsediyor
(bayan)

هِيَ تَـتَحَدَّثُ  4
(Hiye tetehaddesu)

O konuşuyor
O bahsediyor
(bayan)

أَنْتُمْ تَـتَحَدَّثُونَ 9
(Entum tetehaddesûne)

Siz konuşuyorsunuz
Siz bahsediyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تَـتَحَدَّثَانِ  8
(Entumâ tetehaddesâni)

İkiniz konuşuyorsunuz
İkiniz bahsediyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تَـتَحَدَّثُ  7
(Ente tetehaddesu)

Sen konuşuyorsun
Sen bahsediyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ تَـتَحَدَّثْنَ  12
(Entunne tetehaddesne)

Siz konuşuyorsunuz
Siz bahsediyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تَـتَحَدَّثَانِ  11
(Entumâ tetehaddesâni)

İkiniz konuşuyorsunuz
İkiniz bahsediyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ تَـتَحَدَّثِينَ  10
(Enti tetehaddesîne)

Sen konuşuyorsun
Sen bahsediyorsun
(bayan)

نَحْنُ نَـتَحَدَّثُ  15
(Nahnu netehaddesu)

Biz konuşuyoruz
Biz bahsediyoruz


نَحْنُ نَـتَحَدَّثُ  14
(Nahnu netehaddesu)

İkimiz konuşuyoruz
İkimiz bahsediyoruz

أَنَا أَتَحَدَّثُ  13
(Ene etehaddesu)

Ben konuşuyorum
Ben bahsediyorum



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder