26 Nisan 2013 Cuma

KONUŞMAK – KONUŞTU / BAHSETMEK – BAHSETTİ تَحَدَّثَ tehaddese fiilinin cahdı mutlak çekimi:




Bu fiil, ( عن an) cer harfi ile kullanılır.



هُمْ لَمْ يَـتَحَدَّثُـوا  3
(Hum lem yetehaddesû)

Onlar konuşmadılar
Onlar bahsetmediler
(erkek)


هُمَا لَمْ يَـتَحَدَّثَـا  2
(Humâ lem yetehaddesâ)

O ikisi konuşmadı
O ikisi bahsetmedi
(erkek)

هُوَ لَمْ يَـتَحَدَّثْ  1
(Huve lem yetehaddes)

O konuşmadı
O bahsetmedi
(erkek)

هُنَّ لَمْ يَـتَحَدَّثْـنَ  6
(Hunne lem yetehaddesne)

Onlar konuşmadılar
Onlar bahsetmediler
(bayan)


هُمَا لَمْ تَـتَحَدَّثَا  5
(Humâ lem tetehaddesâ)

O ikisi konuşmadı
O ikisi bahsetmedi
(bayan)

هِيَ لَمْ تَـتَحَدَّثْ  4
(Hiye lem tetehaddes)

O konuşmadı
O bahsetmedi
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَـتَحَدَّثُوا 9
(Entum lem tetehaddesû)

Siz konuşmadınız
Siz bahsetmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تَـتَحَدَّثَا  8
(Entumâ lem tetehaddesâ)

İkiniz konuşmadınız
İkiniz bahsetmediniz
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَـتَحَدَّثْ  7
(Ente lem tetehaddes)

Sen konuşmadın
Sen bahsetmedin
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تَـتَحَدَّثْنَ  12
(Entunne lem tetehaddesne)

Siz konuşmadınız
Siz bahsetmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ تَـتَحَدَّثَا  11
(Entumâ lem tetehaddesâ)

İkiniz konuşmadınız
İkiniz bahsetmediniz
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تَـتَحَدَّثِي  10
(Enti lem tetehaddesî)

Sen konuşmadın
Sen bahsetmedin
(bayan)

نَحْنُ لَمْ نَـتَحَدَّثْ  15
(Nahnu lem netehaddes)

Biz konuşmadık
Biz bahsetmedik


نَحْنُ لَمْ نَـتَحَدَّثْ  14
(Nahnu lem netehaddes)

İkimiz konuşmadık
İkimiz bahsetmedik

أَنَا لَمْ أَتَحَدَّثْ  13
(Ene lem etehaddes)

Ben konuşmadım
Ben bahsetmedim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder