30 Nisan 2013 Salı

TANIMAK – TANIDI / BİLMEK - BİLDİ عَرَفَ arafe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:





هُمْ مَا عَرَفُوا 3
(Hum mâ arafû)

Onlar tanımadılar
Onlar bilmediler
(erkek)


هُمَا مَا عَرَفَا 2
(Humâ mâ arafâ)

O ikisi tanımadı
O ikisi bilmedi
(erkek)

هُوَ مَا عَرَفَ 1
(Huve mâ arafe)

O tanımadı
O bilmedi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ مَا عَرَفْنَ 6
(Hunne mâ arafne)

Onlar tanımadılar
Onlar bilmediler
(bayan)


هُمَا مَا عَرَفَتَا 5
(Humâ mâ arafetâ)

O ikisi tanımadı
O ikisi bilmedi
(bayan)

هِيَ مَا عَرَفَتْ 4
(Hiye mâ arafet)

O tanımadı
O bilmedi
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ مَا عَرَفْتُمْ 9
(Entum mâ araftum)

Siz tanımadınız
Siz bilmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا عَرَفْتُمَا 8
(Entumâ mâ araftumâ)

İkiniz tanımadınız
İkiniz bilmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا عَرَفْتَ 7
(Ente mâ arafte)

Sen tanımadın
Sen bilmedin
(erkek)




Muhatab 
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا عَرَفْتُنَّ 12
(Entunne mâ araftunne)

Siz tanımadınız
Siz bilmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا عَرَفْتُمَا 11
(Entumâ mâ araftumâ)

İkiniz tanımadınız
İkiniz bilmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا عَرَفْتِ 10
(Enti mâ arafti)

Sen tanımadın
Sen bilmedin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا عَرَفْنَا 15
(Nahnu mâ arafnâ)

Biz tanımadık
Biz bilmedik


نَحْنُ مَا عَرَفْنَا 14
(Nahnu mâ arafnâ)

Biz ikimiz tanımadık
Biz ikimiz bilmedik

أَنَا مَا عَرَفْتُ 13
(Ene mâ araftu)

Ben tanımadım
Ben bilmedim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder