14 Temmuz 2013 Pazar

TUTMAK (kendini) / HAKİM OLMAK (kendine, sinirlerine, nefsine, hislerine vb.) تمالك temaleke fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:


 


هُمْ مَا تَمَالَكُوا 3
(Hum mâ temâlekû)

Onlar hakim olmadılar
Onlar tutmadılar
(erkek)


هُمَا مَا تَمَالَكَا 2
(Humâ mâ temâlekâ)

O ikisi hakim olmadı
O ikisi tutmadı
(erkek)

هُوَ مَا تَمَالَكَ 1
(Huve mâ temâleke)

O hakim olmadı
O tutmadı
(erkek)

هُنَّ مَا تَمَالَكْنَ 6
(Hunne mâ temâlekne)

Onlar hakim olmadılar
Onlar tutmadılar
(bayan)


هُمَا مَا تَمَالَكَتَا 5
(Humâ mâ temâleketâ)

O ikisi hakim olmadı
O ikisi tutmadı
(bayan)

هِيَ مَا تَمَالَكَتْ 4
(Hiye mâ temâleket)

O hakim olmadı
O tutmadı
(bayan)

أَنْتُمْ مَا تَمَالَكْتُمْ 9
(Entum mâ temâlektum)

Siz hakim olmadınız
Siz tutmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا تَمَالَكْتُمَا 8
(Entumâ mâ temâlektumâ)

İkiniz hakim olmadınız
İkiniz tutmadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا تَمَالَكْتَ 7
(Ente mâ temâlekte)

Sen hakim olmadın
Sen tutmadın
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا تَمَالَكْتُنَّ 12
(Entunne mâ temâlektunne)

Siz hakim olmadınız
Siz tutmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا تَمَالَكْتُمَا 11
(Entumâ mâ temâlektumâ)

İkiniz hakim olmadınız
İkiniz tutmadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا تَمَالَكْتِ 10
(Enti mâ temâlekti)

Sen hakim olmadın
Sen tutmadın
(bayan)

نَحْنُ مَا تَمَالَكْنَا 15
(Nahnu mâ temâleknâ)

Biz hakim olmadık
Biz tutmadık


نَحْنُ مَا تَمَالَكْنَا 14
(Nahnu mâ temâleknâ)

İkimiz hakim olmadık
İkimiz tutmadık

أَنَا مَا تَمَالَكْتُ 13
(Ene mâ temâlektu)

Ben hakim olmadım
Ben tutmadım


Fiilin kullanım örnekleri için linki tıklayın:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder