14 Temmuz 2013 Pazar

TUTMAK (kendini) / HAKİM OLMAK (kendine, sinirlerine, nefsine, hislerine vb.) تمالك temaleke fiilinin cahdı mutlak çekimi:





هُمْ لَمْ يَـتَمَالَكُوا 3
(Hum lem yetemâlekû)

Onlar hakim olmadılar
Onlar tutmadılar
(erkek)



هُمَا لَمْ يَـتَمَالَكَا 2
(Humâ lem yetemâlekâ)

O ikisi hakim olmadı
O ikisi tutmadı
(erkek)

هُوَ لَمْ يَـتَمَالَكْ 1
(Huve lem yetemâlek)

O hakim olmadı
O tutmadı
(erkek)

هُنَّ لَمْ يَـتَمَالَكْنَ 6
(Hunne lem yetemâlekne)

Onlar hakim olmadılar
Onlar tutmadılar
(bayan)



هُمَا لَمْ تَـتَمَالَكَا 5
(Humâ lem tetemâlekâ)

O ikisi hakim olmadı
O ikisi tutmadı
(bayan)

هِيَ لَمْ تَـتَمَالَكْ 4
(Hiye lem tetemâlek)

O hakim olmadı
O tutmadı
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَـتَمَالَكُوا 9
(Entum lem tetemâlekû)

Siz hakim olmadınız
Siz tutmadınız
(erkek)



أَنْتُمَا لَمْ تَـتَمَالَكَا 8
(Entumâ lem tetemâlekâ)

İkiniz hakim olmadınız
İkiniz tutmadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَـتَمَالَكْ 7
(Ente lem tetemâlek)

Sen hakim olmadın
Sen tutmadın
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ تَـتَمَالَكْنَ 12
(Entunne lem tetemâlekne)

Siz hakim olmadınız
Siz tutmadınız
(bayan)



أَنْتُمَا لَمْ تَـتَمَالَكَا 11
(Entumâ lem tetemâlekâ)

İkiniz hakim olmadınız
İkiniz tutmadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ تَـتَمَالَكِي 10
(Enti lem tetemâlekî)

Sen hakim olmadın
Sen tutmadın
(bayan)


نَحْنُ لَمْ نَـتَمَالَكْ 15
(Nahnu lem netemâlek)

Biz hakim olmadık
Biz tutmadık



نَحْنُ لَمْ نَـتَمَالَكْ 14
(Nahnu lem netemâlek)

İkimiz hakim olmadık
İkimiz tutmadık


أَنَا لَمْ أَتَمَالَكْ 13
(Ene lem etemâlek)

Ben hakim olmadım
Ben tutmadım


Fiilin kullanım örnekleri için linki tıklayın:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder