13 Temmuz 2013 Cumartesi

KATILMAK – KATILDI / KATKIDA BULUNMAK – KATKIDA BULUNDU / İŞTİRAK ETMEK – İŞTİRAK ETTİ ساهم sâheme fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi :




Bu fiil ( في ) cer harfi ile kullanılır.




هُمْ مَا سَاهَمُوا 3
(Hum mâ sâhemû)

Onlar katılmadılar
Onlar katkıda bulunmadılar (erkek)


هُمَا مَا سَاهَمَا 2
(Humâ mâ sâhemâ)

İkisi katılmadı
İkisi katkıda bulunmadı
(erkek)

هُوَ مَا سَاهَمَ 1
(Huve mâ sâheme)

O katılmadı
O katkıda bulunmadı
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ مَا سَاهَمْنَ 6
(Hunne mâ sâhemne)

Onlar katılmadılar
Onlar katkıda bulunmadılar (bayan)


هُمَا مَا سَاهَمَتَا 5
(Humâ mâ sâhemetâ)

İkisi katılmadı
İkisi katkıda bulunmadı
(bayan)

هِيَ مَا سَاهَمَتْ 4
(Hiye mâ sâhemet)

O katılmadı
O katkıda bulunmadı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا سَاهَمْتُمْ  9
(Entum mâ sâhemtum)

Siz katılmadınız
Siz katkıda bulunmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا سَاهَمْتُمَا 8
(Entumâ mâ sâhemtumâ)

İkiniz katılmadınız
İkiniz katkıda bulunmadınız (erkek)

أَنْتَ مَا سَاهَمْتَ 7
(Ente mâ sâhemte)

Sen katılmadın
Sen katkıda bulunmadın
(erkek)




 Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا سَاهَمْتُنَّ 12
(Entunne mâ sâhemtunne)

Siz katılmadınız
Siz katkıda bulunmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا سَاهَمْتُمَا 11
(Entumâ mâ sâhemtumâ)

İkiniz katılmadınız
İkiniz katkıda bulunmadınız (bayan)

أَنْتِ مَا سَاهَمْتِ 10
(Enti mâ sâhemti)

Sen katılmadın
Sen katkıda bulunmadın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا سَاهَمْنَا 15
(Nahnu mâ sâhemnâ)

Biz katılmadık
Biz katkıda bulunmadık


نَحْنُ مَا سَاهَمْنَا 14
(Nahnu mâ sâhemnâ)

İkimiz katılmadık
İkimiz katkıda bulunmadık

أَنَا مَا سَاهَمْتُ 13
(Ene mâ sâhemtu)

Ben katılmadım
Ben katkıda bulunmadım




Nefsi mütekellim





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder