8 Temmuz 2013 Pazartesi

KAYTARMAK - KAYTARDI / KAÇMAK – KAÇTI تملّص temallasa fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi :







هُمْ يَـتَمَلَّصُونَ  3
(Hum yetemallasûne)

Onlar kaytarıyorlar
Onlar kaçıyorlar
(erkek)


هُمَا يَـتَمَلَّصَانِ 2
(Humâ yetemallasâni)

O ikisi kaytarıyor
O ikisi kaçıyor
(erkek)

هُوَ يَـتَمَلَّصُ 1
(Huve yetemallasu)

O kaytarıyor
O kaçıyor
(erkek)

هُنَّ يَـتَمَلَّصْنَ  6
(Hunne yetemallasne)

Onlar kaytarıyorlar
Onlar kaçıyorlar
(bayan)


هُمَا تَـتَمَلَّصَانِ  5
(Humâ tetemallasâni)

O ikisi kaytarıyor
O ikisi kaçıyor
(bayan)

هِيَ تَـتَمَلَّصُ  4
(Hiye tetemallasu)

O kaytarıyor
O kaçıyor
(bayan)

أَنْتُمْ تَـتَمَلَّصُونَ  9
(Entum tetemallasûne)

Siz kaytarıyorsunuz
Siz kaçıyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تَـتَمَلَّصَانِ  8
(Entumâ tetemallasâni)

İkiniz kaytarıyorsunuz
İkiniz kaçıyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تَـتَمَلَّصُ  7
(Ente tetemallasu)

Sen kaytarıyorsun
Sen kaçıyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ تَـتَمَلَّصْنَ  12
(Entunne tetemallasne)

Siz kaytarıyorsunuz
Siz kaçıyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تَـتَمَلَّصَانِ  11
(Entumâ tetemallasâni)

İkiniz kaytarıyorsunuz
İkiniz kaçıyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ تَـتَمَلَّصِينَ  10
(Enti tetemallasîne)

Sen kaytarıyorsun
Sen kaçıyorsun
(bayan)

نَحْنُ نَـتَمَلَّصُ  15
(Nahnu netemallasu)

Biz kaytarıyoruz
Biz kaçıyoruz


نَحْنُ نَـتَمَلَّصُ  14
(Nahnu netemallasu)

İkimiz kaytarıyoruz
İkimiz kaçıyoruz

أَنَا أَتَمَلَّصُ  13
(Ene etemallasu)

Ben kaytarıyorum
Ben kaçıyorum





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder