8 Temmuz 2013 Pazartesi

KAYTARMAK - KAYTARDI / KAÇMAK – KAÇTI تملّص temallasa fiilinin cahdı mutlak çekimi :






هُمْ لَمْ  يَـتَمَلَّصُوا  3
(Hum lem yetemallasû)

Onlar kaytarmadılar
Onlar kaçmadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ  يَـتَمَلَّصَا  2
(Humâ lem yetemallasâ)

O ikisi kaytarmadı
O ikisi kaçmadı
(erkek)

هُوَ لَمْ  يَـتَمَلَّصْ 1
(Huve lem yetemallas)

O kaytarmadı
O kaçmadı
(erkek)

هُنَّ لَمْ  يَـتَمَلَّصْنَ  6
(Hunne lem yetemallasne)

Onlar kaytarmadılar
Onlar kaçmadılar
(bayan)


هُمَا لَمْ  تَـتَمَلَّصَا  5
(Humâ lem tetemallasâ)

O ikisi kaytarmadı
O ikisi kaçmadı
(bayan)

هِيَ لَمْ  تَـتَمَلَّصْ  4
(Hiye lem tetemallas)

O kaytarmadı
O kaçmadı
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ  تَـتَمَلَّصُوا  9
(Entum lem tetemallasû)

Siz kaytarmadınız
Siz kaçmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ  تَـتَمَلَّصَا  8
(Entumâ lem tetemallasâ)

İkiniz kaytarmadınız
İkiniz kaçmadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ  تَـتَمَلَّصْ  7
(Ente lem tetemallas)

Sen kaytarmadın
Sen kaçmadın
(erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ  تَـتَمَلَّصْنَ  12
(Entunne lem tetemallasne)

Siz kaytarmadınız
Siz kaçmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ  تَـتَمَلَّصَا  11
(Entumâ lem tetemallasâ)

İkiniz kaytarmadınız
İkiniz kaçmadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ  تَـتَمَلَّصِي  10
(Enti lem tetemallasî)

Sen kaytarmadın
Sen kaçmadın
(bayan)

نَحْنُ لَمْ  نَـتَمَلَّصْ  15
(Nahnu lem netemallas)

Biz kaytarmadık
Biz kaçmadık


نَحْنُ لَمْ  نَـتَمَلَّصْ  14
(Nahnu lem netemallas)

İkimiz kaytarmadık
İkimiz kaçmadık

أَنَا لَمْ أَتَمَلَّصْ  13
(Ene lem etemallas)

Ben kaytarmadım
Ben kaçmadım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder