13 Temmuz 2013 Cumartesi

KATILMAK – KATILDI / KATKIDA BULUNMAK – KATKIDA BULUNDU / İŞTİRAK ETMEK – İŞTİRAK ETTİ ساهم sâheme fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi :



Bu fiil ( في ) cer harfi ile kullanılır.




هُمْ يُسَاهِمُونَ 3
(Hum yusâhimûne)

Onlar katılıyorlar
Onlar katkıda bulunuyorlar
(erkek)


هُمَا يُسَاهِمَانِ 2
(Humâ yusâhimâni)

İkisi katılıyor
İkisi katkıda bulunuyor
(erkek)

هُوَ يُسَاهِمُ 1
(Huve yusâhimu)

O katılıyor
O katkıda bulunuyor
(erkek)

هُنَّ يُسَاهِمْنَ 6
(Hunne yusâhimne)

Onlar katılıyorlar
Onlar katkıda bulunuyorlar (bayan)


هُمَا تُسَاهِمَانِ 5
(Humâ tusâhimâni)

İkisi katılıyor
İkisi katkıda bulunuyor
(bayan)

هِيَ تُسَاهِمُ 4
(Hiye tusâhimu)

O katılıyor
O katkıda bulunuyor
(bayan)

أَنْتُمْ تُسَاهِمُونَ  9
(Entum tusâhimûne)

Siz katılıyorsunuz
Siz katkıda bulunuyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تُسَاهِمَانِ 8
(Entumâ tusâhimâni)

İkiniz katılıyorsunuz
İkiniz katkıda bulunuyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تُسَاهِمُ 7
(Ente tusâhimu)

Sen katılıyorsun
Sen katkıda bulunuyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ تُسَاهِمْنَ 12
(Entunne tusâhimne)

Siz katılıyorsunuz
Siz katkıda bulunuyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تُسَاهِمَانِ 11
(Entumâ tusâhimâni)

İkiniz katılıyorsunuz
İkiniz katkıda bulunuyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ تُسَاهِمِينَ 10
(Enti tusâhimîne)

Sen katılıyorsun
Sen katkıda bulunuyorsun
(bayan)

نَحْنُ نُسَاهِمُ 15
(Nahnu nusâhimu)

Biz katılıyoruz
Biz katkıda bulunuyoruz


نَحْنُ نُسَاهِمُ 14
(Nahnu nusâhimu)

İkimiz katılıyoruz
İkimiz katkıda bulunuyoruz

أَنَا أُسَاهِمُ 13
(Ene usâhimu)

Ben katılıyorum
Ben katkıda bulunuyorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder