8 Temmuz 2013 Pazartesi

KAYTARMAK - KAYTARDI / KAÇMAK – KAÇTI تملّص temallasa fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi :







هُمْ تَمَلَّصُوا  3
(Hum temallasû)

Onlar kaytardılar
Onlar kaçtılar
(erkek)


هُمَا تَمَلَّصَا  2
(Humâ temallasâ)

O ikisi kaytardı
O ikisi kaçtı
(erkek)

هُوَ تَمَلَّصَ 1
(Huve temallasa)

O kaytardı
O kaçtı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ تَمَلَّصْنَ  6
(Hunne temallasne)

Onlar kaytardılar
Onlar kaçtılar
(bayan)


هُمَا تَمَلَّصَتَا  5
(Humâ temallasatâ)

O ikisi kaytardı
O ikisi kaçtı
(bayan)

هِيَ تَمَلَّصَتْ  4
(Hiye temallasat)

O kaytardı
O kaçtı
(bayan)




Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ تَمَلَّصْتُمْ  9
(Entum temallastum)

Siz kaytardınız
Siz kaçtınız
(erkek)


أَنْتُمَا تَمَلَّصْتُمَا  8
(Entumâ temallastumâ)

İkiniz kaytardınız
İkiniz kaçtınız
(erkek)

أَنْتَ تَمَلَّصْتَ  7
(Ente temallaste)

Sen kaytardın
Sen kaçtın
(erkek)




Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ تَمَلَّصْتُنَّ  12
(Entunne temallastunne)

Siz kaytardınız
Siz kaçtınız
(bayan)


أَنْتُمَا تَمَلَّصْتُمَا  11
(Entumâ temallastumâ)

İkiniz kaytardınız
İkiniz kaçtınız
(bayan)

أَنْتِ تَمَلَّصْتِ  10
(Enti temallasti)

Sen kaytardın
Sen kaçtın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ تَمَلَّصْنَا  15
(Nahnu temallasnâ)

Biz kaytardık
Biz kaçtık


نَحْنُ تَمَلَّصْنَا  14
(Nahnu temallasnâ)

İkimiz kaytardık
İkimiz kaçtık

أَنَا تَمَلَّصْتُ  13
(Ene temallastu)

Ben kaytardım
Ben kaçtım




Nefsi mütekellim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder