13 Temmuz 2013 Cumartesi

KATILMAK – KATILDI / KATKIDA BULUNMAK – KATKIDA BULUNDU / İŞTİRAK ETMEK – İŞTİRAK ETTİ ساهم sâheme fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi :



Bu fiil ( في ) cer harfi ile kullanılır.




هُمْ سَاهَمُوا 3
(Hum sâhemû)

Onlar katıldılar
Onlar katkıda bulundular (erkek)


هُمَا سَاهَمَا 2
(Humâ sâhemâ)

İkisi katıldı
İkisi katkıda bulundu
(erkek)

هُوَ سَاهَمَ 1
(Huve sâheme)

O katıldı
O katkıda bulundu
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ سَاهَمْنَ 6
(Hunne sâhemne)

Onlar katıldılar
Onlar katkıda bulundular (bayan)


هُمَا سَاهَمَتَا 5
(Humâ sâhemetâ)

İkisi katıldı
İkisi katkıda bulundu
(bayan)

هِيَ سَاهَمَتْ 4
(Hiye sâhemet)

O katıldı
O katkıda bulundu
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ سَاهَمْتُمْ  9
(Entum sâhemtum)

Siz katıldınız
Siz katkıda bulundunuz
(erkek)


أَنْتُمَا سَاهَمْتُمَا 8
(Entumâ sâhemtumâ)

İkiniz katıldınız
İkiniz katkıda bulundunuz (erkek)

أَنْتَ سَاهَمْتَ 7
(Ente sâhemte)

Sen katıldın
Sen katkıda bulundun
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ سَاهَمْتُنَّ 12
(Entunne sâhemtunne)

Siz katıldınız
Siz katkıda bulundunuz
(bayan)


أَنْتُمَا سَاهَمْتُمَا 11
(Entumâ sâhemtumâ)

İkiniz katıldınız
İkiniz katkıda bulundunuz (bayan)

أَنْتِ سَاهَمْتِ 10
(Enti sâhemti)

Sen katıldın
Sen katkıda bulundun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ سَاهَمْنَا 15
(Nahnu sâhemnâ)

Biz katıldık
Biz katkıda bulunduk


نَحْنُ سَاهَمْنَا 14
(Nahnu sâhemnâ)

İkimiz katıldık
İkimiz katkıda bulunduk

أَنَا سَاهَمْتُ 13
(Ene sâhemtu)

Ben katıldım
Ben katkıda bulundum




Nefsi mütekellim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder