28 Temmuz 2013 Pazar

AMERİCANBADU: Joshua Cenk Van Alstine kimdir?









Bugün size birisini tanıtmak istiyorum. İsmi Joshua Cenk Van Alstine.  1990 yılında Türkiye’de İncirlik’de doğmuş. Amerikalı bir baba ve Türk bir annenin müslüman çocuğu. Kendisinin videolarına internette rastladım. 

Suudi Arabistan lehçesini çok hoş bir şekilde konuşması ilgimi çekti. Kendisine ulaştım. Ve aklıma takılan şeyleri sordum.  Kendisi Türkiye’de pek tanınmıyor ama Suudi Arabistan’da meşhur. Şu anda twitter’da 167.473 takipçisi var.

Arapça’yı, üniversitede medya eğitimi aldığı sırada kaldığı odayı beraber paylaştığı Arap arkadaşından 2 senede öğrenmiş. Bana, kendisinin sadece ammice bildiğini, fasih Arapça’yı hiç anlamadığını söyledi.

 Youtube da, İslamiyet hakkında İngilizce konuştuğu bir videoda yanlışlıkla Arapça bir kaç şey demiş.  Arapça konuşan bir Amerikalı, Arapların çok hoşuna gitmiş. Bir anda meşhur olmuş. MBC kanalında wi-fi واي فاي isimli bir dizide yer almış.

Seyretmek için tıklayın:



Cenk şu anda, Suudi Arabistan’da yaşıyor, yeni kurulan ve eğitim bakanlığına bağlı olan al-3aly isimli bir televizyon kanalında çalışıyor. Bu kanalda, Arap ögrencilere İngilizce ve batıdaki yaşam tarzı hakkında bilgiler aktaracağı bir program hazırlıyor. Program, Ramazan sonrası yayınlanmaya başlayacak. 

Sanal alemde Americanbadu ve (Abu Mut3b) isimlerini kullanıyor.
Ammice (Bedu: köylü)  anlamına geliyor.

Kendisinin internet adresleri:





Bazı videoları:

wi fi dizisi:





Arapların beden diline dair hazırladığı video:


Bazı arkadaşlarımızın yaptığı rahatsız hareketler:


Sen kimsin?


Amerika’daki körfezliler:


Corissa’ya cevap:


Şükran:


İdol kelimesi hakkında:


Katıldığı Luna adlı bir yemek programının görüntüleri:


Deve:


Yeni Müslüman olan Jessica ile konuşması:


Suudi Arabistanın  milli bayramı münasebetiyle, Florida teknoloji  Enstitüsü’nde Suudi Öğrenciler birliğinde yaptığı konuşma:







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder