21 Mayıs 2013 Salı

ZANNETMEK - ZANNETTİ / SANMAK - SANDI ظَنَّ zanne fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:







هُمْ ظَنُّوا 3
(Hum zannû)

Onlar sandılar
Onlar zannettiler
(erkek)


هُمَا ظَنَّا 2
(Humâ zannâ)

O ikisi sandı
O ikisi zannetti
(erkek)

هُوَ ظَنَّ 1
(Huve zanne)

O sandı
O zannetti
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ ظَنَـنَّ 6
(Hunne zanenne)

Onlar sandılar
Onlar zannettiler
(bayan)


هُمَا ظَنَّـتَا 5
(Humâ zannetâ)

O ikisi sandı
O ikisi zannetti
(bayan)

هِيَ ظَنَّـتْ 4
(Hiye zannet)

O sandı
O zannetti
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ ظَنَنْـتُمْ 9
(Entum zanentum)

Siz sandınız
Siz zannettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا ظَنَنْـتُمَا 8
(Entumâ zanentumâ)

İkiniz sandınız
İkiniz zannettiniz
(erkek)

أَنْتَ ظَنَنْـتَ 7
(Ente zanente)

Sen sandın
Sen zannettin
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ ظَنَنْـتُنَّ 12
(Entunne zanentunne)

Siz sandınız
Siz zannettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا ظَنَنْـتُمَا 11
(Entumâ zanentumâ)

İkiniz sandınız
İkiniz zannettiniz
(bayan)

أَنْتِ ظَنَنْـتِ 10
(Enti zanenti)

Sen sandın
Sen zannettin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ ظَنَنَّا 15
(Nahnu zanennâ)

Biz sandık
Biz zannettik


نَحْنُ ظَنَنَّا 14
(Nahnu zanennâ)

Biz ikimiz sandık
Biz ikimiz zannettik

أَنَا ظَنَنْـتُ 13
(Ene zanentu)

Ben sandım
Ben zannettim
Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder