11 Mayıs 2013 Cumartesi

AYRILDI / UZAKLAŞTI / BIRAKTI fâraka فارق fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ فَارَقُوا 3
(Hum fârakû)

Onlar bıraktılar
Onlar ayrıldılar
Onlar uzaklaştılar
(erkek)


هُمَا فَارَقَا  2
(Humâ fârakâ)

O ikisi bıraktı
O ikisi ayrıldı
O ikisi uzaklaştı
(erkek)

هُوَ فَارَقَ  1
(Huve fâraka)

O bıraktı
O ayrıldı
O uzaklaştı
(erkek)



Gâib
 (erkek)

هُنَّ فَارَقْـنَ 6
(Hunne fârakne)

Onlar bıraktılar
Onlar ayrıldılar
Onlar uzaklaştılar
(bayan)


هُمَا فَارَقَـتَا 5
(Humâ fârakatâ)

O ikisi bıraktı
O ikisi ayrıldı
O ikisi uzaklaştı
(bayan)

هِيَ فَارَقَـتْ 4
(Hiye fârakat)

O bıraktı
O ayrıldı
O uzaklaştı
(bayan)



Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ فَارَقْـتُمْ 9
(Entum fâraktum)

Siz bıraktınız
Siz ayrıldınız
Siz uzaklaştınız
(erkek)


أَنْتُمَا فَارَقْـتُمَا 8
(Entumâ fâraktumâ)

İkiniz bıraktınız
İkiniz ayrıldınız
İkiniz uzaklaştınız
(erkek)

أَنْتَ فَارَقْـتَ 7
(Ente fârakte)

Sen bıraktın
Sen ayrıldın
Sen uzaklaştın
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ فَارَقْـتُنَّ 12
(Entunne fâraktunne)

Siz bıraktınız
Siz ayrıldınız
Siz uzaklaştınız
(bayan)


أَنْتُمَا فَارَقْـتُمَا 11
(Entumâ fâraktumâ)

İkiniz bıraktınız
İkiniz ayrıldınız
İkiniz uzaklaştınız
(bayan)

أَنْتِ فَارَقْـتِ 10
(Enti fârakti)

Sen bıraktın
Sen ayrıldın
Sen uzaklaştın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ فَارَقْـنَا 15
(Nahnu fâraknâ)

Biz bıraktık
Biz ayrıldık
Biz uzaklaştık


نَحْنُ فَارَقْـنَا 14
(Nahnu fâraknâ)

İkimiz bıraktık
İkimiz ayrıldık
İkimiz uzaklaştık

أَنَا فَارَقْـتُ 13
(Ene fâraktu)

Ben bıraktım
Ben ayrıldım
Ben uzaklaştım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)





ÖRNEK CÜMLELER:


قَضَيْتُ يَوْمِي  فِي الْفِرَاشِ، أُفَارِقُهُ عِنْدَمَا أَذْهَبُ إِلَى دَوْرَةِ الْمِيَاهِ فَقَطْ

Kadaytu yevmî fi’l-firâşi, ufârikuhu indemâ ezhebu ilâ devrati’l-miyâhi fakat.

Günümü yatakta geçirdim, sadece tuvalete giderken ondan (yataktan) ayrılıyorum (uzaklaşıyorum)




فَارَقَ الْحَيَاةَ

Fâraka’l-hayâte

Hayatı terk etti./ Hayattan ayrıldı. / Öldü. (erkek)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder