11 Mayıs 2013 Cumartesi

AYRILDI / UZAKLAŞTI / BIRAKTI fâraka فارق fiilinin cahdı mutlak çekimi:



 


هُمْ لَمْ  يُـفَارِقُوا  3
(Hum lem yufârikû)

Onlar bırakmadılar
Onlar ayrılmadılar
Onlar uzaklaşmadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ  يُـفَارِقَا  2
(Humâ lem yufârikâ)

O ikisi bırakmadı
O ikisi ayrılmadı
O ikisi uzaklaşmadı
(erkek)

هُوَ لَمْ  يُـفَارِقْ  1
(Huve lem yufârik)

O bırakmadı
O ayrılmadı
O uzaklaşmadı
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ  يُـفَارِقْنَ  6
(Hunne lem yufârikne)

Onlar bırakmadılar
Onlar ayrılmadılar
Onlar uzaklaşmadılar
(bayan)


هُمَا لَمْ  تُـفَارِقَا  5
(Humâ lem tufârikâ)

O ikisi bırakmadı
O ikisi ayrılmadı
O ikisi uzaklaşmadı
(bayan)

هِيَ لَمْ  تُـفَارِقْ  4
(Hiye lem tufârik)

O bırakmadı
O ayrılmadı
O uzaklaşmadı
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ لَمْ  تُـفَارِقُوا  9
(Entum lem tufârikû)

Siz bırakmadınız
Siz ayrılmadınız
Siz uzaklaşmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ  تُـفَارِقَا  8
(Entumâ lem tufârikâ)

İkiniz bırakmadınız
İkiniz ayrılmadınız
İkiniz uzaklaşmadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ  تُـفَارِقْ  7
(Ente lem tufârik)

Sen bırakmadın
Sen ayrılmadın
Sen uzaklaşmadın
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ  تُـفَارِقْنَ  12
(Entunne lem tufârikne)

Siz bırakmadınız
Siz ayrılmadınız
Siz uzaklaşmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ  تُـفَارِقَا 11
(Entumâ lem tufârikâ)

İkiniz bırakmadınız
İkiniz ayrılmadınız
İkiniz uzaklaşmadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ  تُـفَارِقِي  10
(Enti lem tufârikî)

Sen bırakmadın
Sen ayrılmadın
Sen uzaklaşmadın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ  نُـفَارِقْ  15
(Nahnu lem nufârik)

Biz bırakmadık
Biz ayrılmadık
Biz uzaklaşmadık


نَحْنُ لَمْ  نُـفَارِقْ  14
(Nahnu lem nufârik)

İkimiz bırakmadık
İkimiz ayrılmadık
İkimiz uzaklaşmadık

أَنَا لَمْ  أُفَارِقْ  13
(Ene lem ufârik)

Ben bırakmadım
Ben ayrılmadım
Ben uzaklaşmadım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder