11 Mayıs 2013 Cumartesi

AYRILDI / UZAKLAŞTI / BIRAKTI fâraka فارق fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz çekimi:






هُمْ لَا يُـفَارِقُونَ  3
(Hum lâ yufârikûne)

Onlar bırakmıyorlar
Onlar ayrılmıyorlar
Onlar uzaklaşmıyorlar
(erkek)


هُمَا لَا يُـفَارِقَانِ  2
(Humâ lâ yufârikâni)

O ikisi bırakmıyor
O ikisi ayrılmıyor
O ikisi uzaklaşmıyor
(erkek)

هُوَ لَا  يُـفَارِقُ  1
(Huve lâ yufâriku)

O bırakmıyor
O ayrılmıyor
O uzaklaşmıyor
(erkek)

هُنَّ لَا يُـفَارِقْنَ  6
(Hunne lâ yufârikne)

Onlar bırakmıyorlar
Onlar ayrılmıyorlar
Onlar uzaklaşmıyorlar
(bayan)


هُمَا لَا تُـفَارِقَانِ  5
(Humâ lâ tufârikâni)

O ikisi bırakmıyor
O ikisi ayrılmıyor
O ikisi uzaklaşmıyor
(bayan)

هِيَ لَا تُـفَارِقُ  4
(Hiye lâ tufâriku)

O bırakmıyor
O ayrılmıyor
O uzaklaşmıyor
(bayan)

أَنْتُمْ لَا تُـفَارِقُونَ  9
(Entum lâ tufârikûne)

Siz bırakmıyorsunuz
Siz ayrılmıyorsunuz
Siz uzaklaşmıyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا لَا تُـفَارِقَانِ  8
(Entumâ lâ tufârikâni)

İkiniz bırakmıyorsunuz
İkiniz ayrılmıyorsunuz
İkiniz uzaklaşmıyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ لَا تُـفَارِقُ  7
(Ente lâ tufâriku)

Sen bırakmıyorsun
Sen ayrılmıyorsun
Sen uzaklaşmıyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ لَا تُـفَارِقْنَ  12
(Entunne lâ tufârikne)

Siz bırakmıyorsunuz
Siz ayrılmıyorsunuz
Siz uzaklaşmıyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا لَا تُـفَارِقَانِ  11
(Entumâ lâ tufârikâni)

İkiniz bırakmıyorsunuz
İkiniz ayrılmıyorsunuz
İkiniz uzaklaşmıyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ لَا تُـفَارِقِينَ  10
(Enti lâ tufârikîne)

Sen bırakmıyorsun
Sen ayrılmıyorsun
Sen uzaklaşmıyorsun
(bayan)

نَحْنُ لَا نُـفَارِقُ  15
(Nahnu lâ nufâriku)

Biz bırakmıyoruz
Biz ayrılmıyoruz
Biz uzaklaşmıyoruz


نَحْنُ لَا نُـفَارِقُ  14
(Nahnu lâ nufâriku)

İkimiz bırakmıyoruz
İkimiz ayrılmıyoruz
İkimiz uzaklaşmıyoruz

أَنَا لَا أُفَارِقُ  13
(Ene lâ ufâriku)

Ben bırakmıyorum
Ben ayrılmıyorum
Ben uzaklaşmıyorum



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder