11 Mayıs 2013 Cumartesi

AYRILDI / UZAKLAŞTI / BIRAKTI fâraka فارق fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ يُـفَارِقُونَ  3
(Hum yufârikûne)

Onlar bırakıyorlar
Onlar ayrılıyorlar
Onlar uzaklaşıyorlar
(erkek)


هُمَا يُـفَارِقَانِ  2
(Humâ yufârikâni)

O ikisi bırakıyor
O ikisi ayrılıyor
O ikisi uzaklaşıyor
(erkek)

هُوَ  يُـفَارِقُ  1
(Huve yufâriku)

O bırakıyor
O ayrılıyor
O uzaklaşıyor
(erkek)

هُنَّ يُـفَارِقْنَ  6
(Hunne yufârikne)

Onlar bırakıyorlar
Onlar ayrılıyorlar
Onlar uzaklaşıyorlar
(bayan)


هُمَا تُـفَارِقَانِ 5
(Humâ tufârikâni)

O ikisi bırakıyor
O ikisi ayrılıyor
O ikisi uzaklaşıyor
(bayan)

هِيَ تُـفَارِقُ  4
(Hiye tufâriku)

O bırakıyor
O ayrılıyor
O uzaklaşıyor
(bayan)

أَنْتُمْ تُـفَارِقُونَ  9
(Entum tufârikûne)

Siz bırakıyorsunuz
Siz ayrılıyorsunuz
Siz uzaklaşıyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تُـفَارِقَانِ  8
(Entumâ tufârikâni)

İkiniz bırakıyorsunuz
İkiniz ayrılıyorsunuz
İkiniz uzaklaşıyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تُـفَارِقُ  7
(Ente tufâriku)

Sen bırakıyorsun
Sen ayrılıyorsun
Sen uzaklaşıyorsun
(erkek)

أَنْتُنَّ تُـفَارِقْنَ  12
(Entunne tufârikne)

Siz bırakıyorsunuz
Siz ayrılıyorsunuz
Siz uzaklaşıyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تُـفَارِقَانِ  11
(Entumâ tufârikâni)

İkiniz bırakıyorsunuz
İkiniz ayrılıyorsunuz
İkiniz uzaklaşıyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ تُـفَارِقِينَ  10
(Enti tufârikîne)

Sen bırakıyorsun
Sen ayrılıyorsun
Sen uzaklaşıyorsun
(bayan)

نَحْنُ نُـفَارِقُ  15
(Nahnu nufâriku)

Biz bırakıyoruz
Biz ayrılıyoruz
Biz uzaklaşıyoruz


نَحْنُ نُـفَارِقُ  14
(Nahnu nufâriku)

İkimiz bırakıyoruz
İkimiz ayrılıyoruz
İkimiz uzaklaşıyoruz

أَنَا أُفَارِقُ  13
(Ene ufâriku)

Ben bırakıyorum
Ben ayrılıyorum
Ben uzaklaşıyorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder