14 Mayıs 2013 Salı

KATILMAK – KATILDI انضمّ indamme fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:




Bu fiil ( لِ li) veya (إلَى ilâ) cer harfi ile kullanılır.



هُمْ اِنْضَمُّوا 3
(Hum indammû)

Onlar katıldılar (erkek)


هُمَا اِنْضَمَّا 2
(Humâ indammâ)

İkisi katıldı (erkek)

هُوَ اِنْضَمَّ 1
(Huve indamme)

O katıldı (erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ اِنْضَمَمْنَ 6
(Hunne indamemne)

Onlar katıldılar (bayan)


هُمَا اِنْضَمَّتَا 5
(Humâ indammetâ)

İkisi katıldı (bayan)

هِيَ اِنْضَمَّتْ 4
(Hiye indammet)

O katıldı (bayan)



Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ اِنْضَمَمْتُمْ  9
(Entum indamemtum)

Siz katıldınız (erkek)


أَنْتُمَا اِنْضَمَمْتُمَا 8
(Entumâ indamemtumâ)

İkiniz katıldınız (erkek)

أَنْتَ اِنْضَمَمْتَ 7
(Ente indamemte)

Sen katıldın (erkek)



Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ اِنْضَمَمْتُنَّ 12
(Entunne indamemtunne)

Siz katıldınız (bayan)


أَنْتُمَا اِنْضَمَمْتُمَا 11
(Entumâ indamemtumâ)

İkiniz katıldınız (bayan)

أَنْتِ اِنْضَمَمْتِ 10
(Enti indamemti)

Sen katıldın (bayan)



Muhataba (bayan)

نَحْنُ اِنْضَمَمْنَا 15
(Nahnu indamemnâ)

Biz katıldık


نَحْنُ اِنْضَمَمْنَا 14
(Nahnu indamemnâ)

İkimiz katıldık

أَنَا اِنْضَمَمْتُ 13
(Ene indamemtu)

Ben katıldım



Nefsi mütekellim





ÖRNEK CÜMLELER:



لِمَاذَا  إِنْضَمَمْتَ  لِحِزْبِ.......  ؟

Limâzâ indamemte li hizbi ….?

Niçin …. Partisine katıldın?                            (siyaset bağlamında)



Not: ( لِ li), eğer bitişik zamire eklenirse (لَ le) olarak kullanılır.



اِنْضَمَمْتُ  لَكُمْ

İndamemtu lekum

Size katıldım.






اِنْضَمَمْتُ  لِلْجَيْشِ

İndamemtu li’l-ceyş.

Orduya katıldım.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder