11 Mayıs 2013 Cumartesi

ÇOCUKLARA CİNSEL TACİZ




Mısır Kadın Hakları Merkezi’nin (المركز المصري لحقوق المرأة The Eygptian Center for Women’s Rights) on dakikalık eğitici bir çizgi film hazırlamış. Çocukları cinsel tacizden korumaya yönelik bu film, hangi bakış ve dokunuşun taciz, hangisinin normal olduğunu öğretmeye çalışıyor. Ve böyle bir durumda çocuklara, yardım istemeleri gerektiğini öğretiyor.

Mısır’da böyle bir film hazırlanmasının sebebi, taciz olaylarının çok yaygın oluşu.

Film Mısır lehçesiyle hazırlanmış. İngilizce altyazılı.

Seyretmek için tıklayın:


Kahire Üniversitesi tarafından bu konuda yapılmış Arapça araştırma:




اَلْمَرْكَزُ  الْمِصْرِيُّ  لِحُقُوقِ  الْمَرْأةِ

El-merkezu’l-Mısriyy li hukûki’l-mer’e(ti)

Mısır Kadın Hakları Merkezi




اَلتَّحَرُّشُ  الْجِنْسِيُّ  ضِدَّ  الْأَطْفَالِ

Et-taharruşu’l-cinsiyy dıdda’l-etfâl

Çocuklara cinsel taciz




Cinsel taciz

Et-taharruşu’l-cinsiyy

اَلتَّحَرُّشُ  الْجِنْسِيُّ    

…-e karşı

Dıdda

ضِدَّ

Çocuk

Tıfl

طِفْل

Çocuklar

Etfâl

أَطْفَـال



Maruz kalmak – uğramak fiili   (geçmiş zaman)


(erkek) cinsel tacize maruz kaldı, uğradı

Tearrada li’t-taharruşi’l-cinsiyy

تَعَرَّضَ لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ

(bayan) cinsel tacize maruz kaldı, uğradı

Tearradat li’t-taharruşi’l-cinsiyy

تَعَرَّضَتْ لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ

(ben) cinsel tacize maruz kaldım, uğradım

Tearradtu li’t-taharruşi’l-cinsiyy

تَعَرَّضْتُ لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ



Maruz kalmak – uğramak fiili   (şimdiki zaman)


(erkek) cinsel tacize maruz kalıyor, uğruyor

Yetearradu li’t-taharruşi’l-cinsiyy

يَتَعَرَّضُ لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ

(bayan) cinsel tacize maruz kalıyor, uğruyor

Tetearradu li’t-taharruşi’l-cinsiyy

تَتَعَرَّضُ لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ

(ben) cinsel tacize maruz kalıyorum, uğruyorum

Etearradu li’t-taharruşi’l-cinsiyy

أَتَعَرَّضُ لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ





تَتَعَرَّضُ الْبِنْتُ  لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ مِنْ قِبَلِ....

Tetearradu’l-bintu li’t-taharruşi’l-cinsiyyi  min kıbeli…..

Kız, … tarafından cinsel tacize uğruyor.



…tarafından

Min kıbeli

مِنْ قِبَلِ




يَتَعَرَّضُ الوَلَدُ  لِلتَّحَرُّشِ الْجِنْسِيِّ

Yetearradu’l-veledu li’t-taharruşi’l-cinsiyyi.

Oğlan, cinsel tacize uğruyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder