11 Mayıs 2013 Cumartesi

AYRILDI / UZAKLAŞTI / BIRAKTI fâraka فارق fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:





هُمْ مَا فَارَقُوا  3
(Hum mâ fârakû)

Onlar bırakmadılar
Onlar ayrılmadılar
Onlar uzaklaşmadılar
(erkek)


هُمَا مَا فَارَقَا  2
(Humâ mâ fârakâ)

O ikisi bırakmadı
O ikisi ayrılmadı
O ikisi uzaklaşmadı
(erkek)

هُوَ مَا  فَارَقَ  1
(Huve mâ fâraka)

O bırakmadı
O ayrılmadı
O uzaklaşmadı
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا فَارَقْـنَ  6
(Hunne mâ fârakne)

Onlar bırakmadılar
Onlar ayrılmadılar
Onlar uzaklaşmadılar
(bayan)


هُمَا مَا فَارَقَـتَا  5
(Humâ mâ fârakatâ)

O ikisi bırakmadı
O ikisi ayrılmadı
O ikisi uzaklaşmadı
(bayan)

هِيَ مَا فَارَقَـتْ  4
(Hiye mâ fârakat)

O bırakmadı
O ayrılmadı
O uzaklaşmadı
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ مَا فَارَقْـتُمْ  9
(Entum mâ fâraktum)

Siz bırakmadınız
Siz ayrılmadınız
Siz uzaklaşmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا فَارَقْـتُمَا  8
(Entumâ mâ fâraktumâ)

İkiniz bırakmadınız
İkiniz ayrılmadınız
İkiniz uzaklaşmadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا فَارَقْـتَ  7
(Ente mâ fârakte)

Sen bırakmadın
Sen ayrılmadın
Sen uzaklaşmadın
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا فَارَقْـتُنَّ  12
(Entunne mâ fâraktunne)

Siz bırakmadınız
Siz ayrılmadınız
Siz uzaklaşmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا فَارَقْـتُمَا  11
(Entumâ mâ fâraktumâ)

İkiniz bırakmadınız
İkiniz ayrılmadınız
İkiniz uzaklaşmadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا فَارَقْـتِ  10
(Enti mâ fârakti)

Sen bırakmadın
Sen ayrılmadın
Sen uzaklaşmadın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا فَارَقْـنَا  15
(Nahnu mâ fâraknâ)

Biz bırakmadık
Biz ayrılmadık
Biz uzaklaşmadık


نَحْنُ مَا فَارَقْـنَا  14
(Nahnu mâ fâraknâ)

İkimiz bırakmadık
İkimiz ayrılmadık
İkimiz uzaklaşmadık

أَنَا مَا فَارَقْـتُ  13
(Ene mâ fâraktu)

Ben bırakmadım
Ben ayrılmadım
Ben uzaklaşmadım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder