26 Aralık 2012 Çarşamba

ÇEKMEK - ÇEKTİ / SÜRÜKLEMEK - SÜRÜKLEDİ سحب sehabe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:



هُمْ سَحَبُوا 3
(Hum sehabû)

Onlar çektiler
Onlar sürüklediler
(erkek)


هُمَا سَحَبَا 2
(Humâ sehabâ)

O ikisi çekti
O ikisi sürükledi
(erkek)

هُوَ سَحَبَ 1
(Huve sehabe)

O çekti
O sürükledi
(erkek)





Gâib
(erkek)

هُنَّ سَحَبْـنَ 6
(Hunne sehabne)

Onlar çektiler
Onlar sürüklediler
(bayan)


هُمَا سَحَبَـتَا 5
(Humâ sehabetâ)

O ikisi çekti
O ikisi sürükledi
(bayan)

هِيَ سَحَبَـتْ 4
(Hiye sehabet)

O çekti
O sürükledi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ سَحَبْـتُمْ 9
(Entum sehabtum)

Siz çektiniz
Siz sürüklediniz
(erkek)


أَنْتُمَا سَحَبْـتُمَا 8
(Entumâ sehabtumâ)

İkiniz çektiniz
İkiniz sürüklediniz
(erkek)

أَنْتَ سَحَبْـتَ 7
(Ente sehabte)

Sen çektin
Sen sürükledin
(erkek)





Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ سَحَبْـتُنَّ 12
(Entunne sehabtunne)

Siz çektiniz
Siz sürüklediniz
(bayan)


أَنْتُمَا سَحَبْـتُمَا 11
(Entumâ sehabtumâ)

İkiniz çektiniz
İkiniz sürüklediniz
(bayan)

أَنْتِ سَحَبْـتِ 10
(Enti sehabti)

Sen çektin
Sen sürükledin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ سَحَبْـنَا 15
(Nahnu sehabnâ)

Biz çektik
Biz sürükledik


نَحْنُ سَحَبْـنَا 14
(Nahnu sehabnâ)

Biz ikimiz çektik
Biz ikimiz sürükledik

أَنَا سَحَبْـتُ 13
(Ene sehabtu)

Ben çektim
Ben sürükledim




 Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder