26 Aralık 2012 Çarşamba

ÇEKMEK - ÇEKTİ / SÜRÜKLEMEK - SÜRÜKLEDİ سحب sehabe fiilinin muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu çekimi:



هُمْ يَـسْحَبُونَ  3
(Hum yeshabûne)

Onlar çekiyorlar
Onlar sürüklüyorlar
(erkek)


هُمَا يَـسْحَبَانِ  2
(Humâ yeshabâni)

O ikisi çekiyor
O ikisi sürüklüyor
(erkek)

هُوَ يَـسْحَبُ  1
(Huve yeshabu)

O çekiyor
O sürüklüyor
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ يَسْحَبْـنَ  6
(Hunne yeshabne)

Onlar çekiyorlar
Onlar sürüklüyorlar
(bayan)


هُمَا تَـسْحَبَانِ  5
(Humâ teshabâni)

O ikisi çekiyor
O ikisi sürüklüyor
(bayan)

هِيَ تَـسْحَبُ  4
(Hiye teshabu)

O çekiyor
O sürüklüyor
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ تَـسْحَبُونَ  9
(Entum teshabûne)

Siz çekiyorsunuz
Siz sürüklüyorsunuz
(erkek)


أَنْتُمَا تَـسْحَبَانِ  8
(Entumâ teshabâni)

İkiniz çekiyorsunuz
İkiniz sürüklüyorsunuz
(erkek)

أَنْتَ تَـسْحَبُ  7
(Ente teshabu)

Sen çekiyorsun
Sen sürüklüyorsun
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ تَـسْحَبْنَ  12
(Entunne teshabne)

Siz çekiyorsunuz
Siz sürüklüyorsunuz
(bayan)


أَنْتُمَا تَـسْحَبَانِ  11
(Entumâ teshabâni)

İkiniz çekiyorsunuz
İkiniz sürüklüyorsunuz
(bayan)

أَنْتِ تَـسْحَبِينَ  10
(Enti teshabîne)

Sen çekiyorsun
Sen sürüklüyorsun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ نَـسْحَبُ   15
(Nahnu neshabu)

Biz çekiyoruz
Biz sürüklüyoruz


نَحْنُ نَـسْحَبُ  14
(Nahnu neshabu)

İkimiz çekiyoruz
İkimiz sürüklüyoruz

أَنَا أَسْحَبُ  13
(Ene eshabu)

Ben çekiyorum
Ben sürüklüyorum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder