26 Aralık 2012 Çarşamba

KATMAK - KATTI / EKLEMEK - EKLEDİ أَضَافَ edafe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi :




هُمْ مَا أَضَافُـوا  3
(Hum mâ edâfû)

Onlar katmadılar
Onlar eklemediler
(erkek)


هُمَا مَا أَضَافَـا  2
(Humâ mâ edâfâ)

İkisi katmadı
İkisi eklemedi
(erkek)

هُوَ مَا أَضَافَ  1
(Huve mâ edâfe)

O katmadı
O eklemedi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ مَا أَضَفْـنَ  6
(Hunne mâ edafne)

Onlar katmadılar
Onlar eklemediler
(bayan)


هُمَا مَا أَضَافَـتَا  5
(Humâ mâ edâfetâ)

İkisi katmadı
İkisi eklemedi
(bayan)

هِيَ مَا أَضَافَـتْ  4
(Hiye mâ edâfet)

O katmadı
O eklemedi
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا أَضَفْـتُمْ   9
(Entum mâ edaftum)

Siz katmadınız
Siz eklemediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا أَضَفْـتُمَا  8
(Entumâ mâ edaftumâ)

İkiniz katmadınız
İkiniz eklemediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا أَضَفْـتَ  7
(Ente mâ edafte)

Sen katmadın
Sen eklemedin
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ مَا أَضَفْـتُنَّ  12
(Entunne mâ edaftunne)

Siz katmadınız
Siz eklemediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا أَضَفْـتُمَا  11
(Entumâ mâ edaftumâ)

İkiniz katmadınız
İkiniz eklemediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا أَضَفْـتِ  10
(Enti mâ edafti)

Sen katmadın
Sen eklemedin
(bayan)




Muhataba
 (bayan)

نَحْنُ مَا أَضَفْـنَا  15
(Nahnu mâ edafnâ)

Biz katmadık
Biz eklemedik


نَحْنُ مَا أَضَفْـنَا  14
(Nahnu mâ edafnâ)

İkimiz katmadık
İkimiz eklemedik

أَنَا مَا أَضَفْـتُ  13
(Ene mâ edaftu)

Ben katmadım
Ben eklemedim




Nefsi mütekellim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder