29 Mart 2013 Cuma

HİSSEDİYORUM / DUYUYORUM




Türkçede kullandığımız bazı ifadeler, Arapça’da farklı şekilde söylenir.

Mesela: Üşüyorum, açım, sıkılıyorum, mutluyum, başım ağrıyor, susadım, utanıyorum gibi ifadelerin kullanımı benzerdir.

Arapça (hissetti : şa’ara شَعَرَ ) fiilinin yanına mutluluk, susuzluk, açlık, korku gibi kelimeler getirilir.

Bu fiil, (بِ  bi ) yardımcı harfi ile kullanılır.



Soğuğu hissediyorum
Üşüyorum

Eş’uru bi’l-berd

أَشْعُرُ بِالْبَرْدِ

Sıkıntı hissediyorum
Sıkılıyorum

Eş’uru bi’d-dîk

أَشْعُرُ بِالضِّيقِ

Hüzün hissediyorum
Hüzünlüyüm

Eş’uru bi’l-huzn

أَشْعُرُ بِالْحُزْنِ

Yalnızlık hissediyorum
Yalnızım

Eş’uru bi’l-vahde

أَشْعُرُ بِالْوَحْدَةِ

Mutluluk hissediyorum
Mutluyum

Eş’uru bi’s-saâde

أَشْعُرُ بِالسَّعَادَةِ

Acı (ağrı) duyuyorum
Acı (ağrı) hissediyorum

Eş’uru bi’l-elem

أَشْعُرُ بِالْأَلَمِ

Korku hissediyorum
Korkuyorum

Eş’uru bi’l-havf

أَشْعُرُ بِالْخَوْفِ

Bitkinlik hissediyorum
Bitkinim, halsizim

Eş’uru bi’l-humûl

أَشْعُرُ بِالْخُمُولِ

Sıkıntı hissediyorum
Sıkılıyorum

Eş’uru bi’l-melel

أَشْعُرُ بِالْمَلَلِ

Susuzluk hissediyorum
Susadım, susuzum

Eş’uru bi’l-ataş

أَشْعُرُ بِالْعَطَشِ

Utanma hissediyorum
Utanıyorum

Eş’uru bi’l-hacel

أَشْعُرُ بِالْخَجَلِ

..-ya karşı duygusal yakınlık duyuyorum

Eş’uru bi meyl âtifiyy ticâhe…

أَشْعُرُ بِمَيْلٍ عَاطِفِيٍّ تِجَاهَ ...

Huşu duyuyorum

Eş’uru bi huşû’

أَشْعُرُ بِخُشُوعٍ

Açlık hissediyorum
Açım

Eş’uru bi’l-cûğ

أَشْعُرُ بِالْجُوعِ



Bu fiilin çeşitli zamanlara göre çekimleri:












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder