23 Mart 2013 Cumartesi

ALIŞMAK - ALIŞTI teavvade تَعَوَّدَ fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:



Bu fiil,  (عَلَى  alâ ) cer harfi ile kullanılır.



هُمْ تَعَوَّدُوا 3
(Hum teavvadû)

Onlar alıştılar
(erkek)


هُمَا تَعَوَّدَا 2
(Humâ teavvadâ)

O ikisi alıştı
(erkek)

هُوَ تَعَوَّدَ  1
(Huve teavvade)

O alıştı
(erkek)



Gâib
 (erkek)

هُنَّ تَعَوَّدْنَ 6
(Hunne teavvadne)

Onlar alıştılar
(bayan)


هُمَا تَعَوَّدَتَا 5
(Humâ teavvadetâ)

O ikisi alıştı
(bayan)

هِيَ تَعَوَّدَتْ 4
(Hiye teavvadet)

O alıştı
(bayan)



Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَعَوَّدْتُمْ 9
(Entum teavvadtum)

Siz alıştınız
(erkek)


أَنْتُمَا تَعَوَّدْتُمَا 8
(Entumâ teavvadtumâ)

Siz ikiniz alıştınız
(erkek)

أَنْتَ تَعَوَّدْتَ 7
(Ente teavvadte)

Sen alıştın
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ تَعَوَّدْتُنَّ 12
(Entunne teavvadtunne)

Siz alıştınız
(bayan)


أَنْتُمَا تَعَوَّدْتُمَا 11
(Entumâ teavvadtumâ)

Siz ikiniz alıştınız
(bayan)

أَنْتِ تَعَوَّدْتِ 10
(Enti teavvadti)

Sen alıştın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ تَعَوَّدْنَا 15
(Nahnu teavvadnâ)

Biz alıştık


نَحْنُ تَعَوَّدْنَا 14
(Nahnu teavvadnâ)

Biz ikimiz alıştık

أَنَا تَعَوَّدْتُ 13
(Ene teavvadtu)

Ben alıştım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Örnek cümle:


Sana alıştım          (Bu cümle bir erkeğe söyleniyor)

Teavvadtu aleyke

تَعَوَّدْتُ عَلَيْـكَ

Sana alıştım          (Bu cümle bir kadına söyleniyor)

Teavvadtu aleyki

تَعَوَّدْتُ عَلَيْـكِ


Bu ifadenin geçtiği şarkıyı dinlemek için tıklayın:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder