18 Mart 2013 Pazartesi

KLAVYE İLE ARAPÇA YAZI YAZARKEN HARFLERE HAREKE KOYMAK:




Klavyenizin dil seçeneği Arapça’ya ayarlı durumda iken  shift tuşu (yukarı doğru ok şeklinde bir tuş) ile beraber aşağıda belirtilen harflere aynı zamanda basarsanız harekeler çıkacaktır.

Klavyeyi Arapçaya ayarlamayı bilmiyorsanız tıklayın:







ARAPÇA NOKTALAMA İŞARETLERİNİ KLAVYE İLE YAZMAK

ARABİC PUNCTUATİON ON KEYBOARD

Klavyenizin dil seçeneği Arapça’ya ayarlı durumda iken  shift tuşu (yukarı doğru ok şeklinde bir tuş) ile beraber aşağıda belirtilen harflere aynı zamanda basarsanız noktalama işaretleri çıkacaktır.



26 yorum:

  1. birde secaventler ve kuranda rakamlı durak işaretleri olsa var mı? yoksa ben arıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Durak işaretleri için bilgisayarınızda bir word dosyası açın. ”ekle” bölümünden “simge”yi seçin. Yazı tipi bölmesinden (Adobe Arapça) yı bulun. Alt küme bölümünü “Arapça” olarak seçerseniz durak işaretleri çıkacaktır. İstediğiniz işareti seçip “ekle” yi tıklayın.

    YanıtlaSil
  3. Peki uzatma işlerini nasıl yazmamız gerekiyor ( 2 elif / 4 Elif miktarı) ?

    YanıtlaSil
  4. Klavye arapça yazıya ayarlı iken (shift ve n harfine) beraber basarsanız: آ 4 elif miktarı uzatma işareti çıkıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dik üstün veya dik esre nasıl yapılır

      Sil
  5. selam ben word de arapça yazarken harekeyi harften farklı bir renkte yazmak istiyorum ama yapamadım bu konuda bir bilginiz var mı acaba. mesela ب harfini siyah harekesini kırmızı yazmak istiyorum. bu mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metni resim formatına dönüştürüp photoshop ta renklendirebilirsiniz.

      Sil
  6. kardeşim çok sağol Allah razı olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
  7. Dosya+seçenekler+gelişmiş kısmından Belge içeriğini göster başlığı altında aksanlar için bu rengi kullan yazan yerden istediğin rengi kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yardımınız için teşekkür ederim.verdiğiniiz bilgi sayesinde sorunumu hallettim.Allah razı olsun

      Sil
    2. Sayın Muhammet ÇETKİN bey verdiğiniz bilgi ile bende istediğimi yaptım. Tşk.ler.Allah razi olsun.

      Sil
  8. Teşekkürler; güzel bir kaynak olmuş sayfanız
    Bir şey de ben soracağım: Arapça rakamları yazamamaktayım
    Nasıl olacağını belirtirseniz sevineceğim
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.arabic-keyboard.org/ linkine tıklayın. Açılan sayfada harflerin üstünde arapça rakamlar var. İstediğiniz rakamı yazıp fare ile seçin . ctrl + c tuşu ile kopyalayın. İstediğiniz yere ctrl+ v ile yapıştırın.

      Sil
    2. :) Af edersiniz, derdimi anlatamamışım. Geçen hafta fiziksel bir Arapça Klavye aldım. Harflerde sorun yok. Ama rakamlara sıra gelince normal uluslararası rakamları yazıyor. Acaba bende mi hata, klavyede mi diye tereddüt ettim. Sanırım klavyede.

      Sil
    3. Şedde işaretini bulamıyorum maalesef

      Sil
    4. Klavyeyi Arapçaya ayarladıktan sonra, escape tuşunun alt çaprazında (üzerinde aksanlı e ( é) ve tırnak işareti (“) olan tuşa) shift tuşuyla aynı anda basın.

      Sil
  9. arapça klayve kullanıyorum. uzunca arapça bir metin yazdım. fakat word mu yok klayve den mi kaynaklı bilmiyorum. shift ile harekeleri atmaz oldu. artık harekeleri kullanamıyorum. önceden olan şey şimdi olmamaya başladı. word de b'r problem var nasIl giderebilirim arkadaşlar. google de hareke atarsam hareke atıyor ve yazabiliyorum ama word içerisinde harekeli yazamıyorum artık. wordumun eskisi gibi harekeli yazmasına yardımcı olursanız çok sevinirim. sanırım bir yeri bozduk bilmeden o yer neresi Allah şimdiden razı olsun.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. merhaba çeker (dikey çizgi) ini arapça klavyede bulamadım arapça kaynak hazırlıyoruz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu linke bakınız:

      https://enisesemagonca.blogspot.com/2020/06/arapca-klavyede-yaz-yazarken-uzatma-med.html

      Sil
  12. esreli şedde nasıl yapılır esre yukarı çıkıp üstün oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam yazı fontu ile alakalı. fontu değiştirirseniz düzelecektir inşallah.

      Sil
  13. yazı için teşekkürler.arapça rakamları yapmak hakkında bir içeriğiniz var mı?

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar köşeli parantezler nasıl yazılır? Yani şu [ ]
    Hatta ayetler için süslü parantezler de nasıl yazılır?

    YanıtlaSil