27 Ekim 2012 Cumartesi

BİLGİSAYARINIZDA KLAVYEYİ ARAPÇA OLARAK KULLANMAK



Bilgisayarınızda klavyeyi Arapça olarak kullanabilmek için, bilgisayarınıza windows’u yükleme aşamasında arapçayı da yüklemiş olmanız gerekir. Eğer yüklemediyseniz, dil seçenekleri arasında görünmeyecektir.
Eğer yüklediyseniz, birkaç basit adım sonrası klavyeyi Arapçaya ayarlayabilirsiniz. Sizin için hazırladığım bu resimli talimatları sırayla takip edin.

Adım 1: Bilgisayarın en solunda alttaki bayrak simgesini tıklayın. Sağ taraftaki (Denetim masası) nı tıklayın.



Adım 2:  Denetim masasında (Saat, dil ve bölge) seçeneğini  tıklayın.



Adım 3:  (Bölge ve dil) bölümünde (Klavyeleri veya diğer giriş yöntemlerini değiştir) seçeneğini tıklayın.


Adım 4: (Klavyeler ve diller) bölümünden (klavye değiştir)i tıklayın.


Adım 5: (Genel) bölümünde (ekle)yi tıklayın.


Adım 6: (Arapça Suudi Arabistan) ı tıklayın. Yanındaki artı işaretine basınca açılan bölümde (klavye) yazısının yanındaki artıya tıklayın. (Arapça 101) in yanındaki kutuya tıklayın  Sonra (tamam) ı tıklayın.


Türkçe Q klavye:


Arapça harflerin çıkış yerleri (klavye düzeni):





Artık, bilgisayarınızın klavye dilleri arasına Arapçayı da eklemiş oldunuz. Türkçe yazı yazarken, Arapça metin yazmak isterseniz, ekranın sağ alt köşesinde (tr) simgesini tıklayınca açılan sekmede Arapça da görünecektir. Sol yanına tıklarsanız Arapçayı seçmiş olursunuz. Türkçeye dönmek isterseniz, gene ekranın sol altındaki (tr) simgesini tıklatıp, açılan sekmede ( tr) nin soluna tıklayın.


Aşağıda, klavye simgesinin yanında (AR) yazısının olması, klavyenin şu andaki dilinin Arapça olduğunu gösteriyor.




Arapça’da klavye için (levhatu’l-mefâtîh)  ve ingilizceden alınma (el-kîbord) kelimeleri  kullanılıyor.


Tuş

Miftâh

مِفْتَاح

Tuşlar

Mefâtîh

مَفَاتِيح

Levha, tabaka, plaka, tahta

Levha

لَوْحَة

Klavye

Levhatu’l-mefâtîh

لَوْحَةُ الْمَفَاتِيح

Keyboard
 (İngilizce: klavye demektir)

El-kîbord

اَلْكِيبُورْد

Arapça klavye

Levhatu’l-mefâtîh el-arabiyye

لَوْحَةُ الْمَفَاتِيحِ الْعَرَبِيَّة

Türkçe klavye

Levhatu’l-mefâtîh et-turkiyye

لَوْحَةُ الْمَفَاتِيحِ التُّرْكِيَّة

Türkçe klavye

El-kîbord et-turkiyy

التُّرْكِيُّ اَلْكِيبُورْد

Arapça klavye

El-kîbord el-arabiyy

الْعَرَبِيُّ اَلْكِيبُورْد



Yazılara nasıl hareke koyulacağını öğrenmek için aşağıdaki linki tıklayın:

http://enisesemagonca.blogspot.com/2013/03/klavye-ile-arapca-yazi-yazarken.html







8 yorum:

  1. çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz. Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  2. bilgisayarimda arapca klavye anlattiginiz sekilde gorunmuyor. Farkli olarak nasil eklerim

    YanıtlaSil
  3. ARAPÇA KILAVYEDE ARAPÇA RAKAMLAR SAĞ ÜST KÖŞEDE ARAPÇA RAKAMLARI YAZAMIYORUM TUŞLARIN SAĞ ÜST KÖŞESİNİ NASIL KULLANABİLİRİM TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç arapça klavye kullsnmadım ama Sanırım aradığınız cevap şu linkte:
      https://m.youtube.com/watch?v=4Zb5h13_KnE
      F9 ve sayıların sol üst köşesinde bulunan (nlk) yazılı tuşa aynı anda basmak.

      Sil
  4. benım sorunum su arapca yazılar sağ baştan baslıyor ama yazarken soldan yazıyor nasıl duzeltırım wındovs 10 ıcın

    YanıtlaSil
  5. Alternatif olarak http://ctle.pau.edu.tr/klavye/arap_harfli/ adresindeki klavyeyi de kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Bende dediklerinizin herşeyini yaptım ama sağ alt köşede TR simgesi gözükmüyor başka zaman görmüştüm ama şimdi yok ne yapabilirim?

    YanıtlaSil