27 Mart 2014 Perşembe

PAYLAŞMAK – PAYLAŞTI / KATILMAK - KATILDI شارك şârake fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ  شَارَكُوا 3
(Hum şârakû)

Onlar katıldılar
Onlar paylaştılar
(erkek)


هُمَا  شَارَكَا 2
(Humâ şârakâ)

O ikisi katıldı
O ikisi paylaştı
(erkek)

هُوَ  شَارَكَ 1
(Huve şârake)

O katıldı
O paylaştı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ  شَارَكْنَ 6
(Hunne şârakne)

Onlar katıldılar
Onlar paylaştılar
(bayan)


هُمَا  شَارَكَتا 5
(Humâ şâraketâ)

O ikisi katıldı
O ikisi paylaştı
(bayan)

هِيَ  شَارَكَتْ 4
(Hiye şâraket)

O katıldı
O paylaştı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ  شَارَكْتُمْ 9
(Entum şâraktum)

Siz katıldınız
Siz paylaştınız
(erkek)


أَنْتُمَا  شَارَكْتُمَا 8
(Entumâ şâraktumâ)

İkiniz katıldınız
İkiniz paylaştınız
(erkek)

أَنْتَ  شَارَكْتَ 7
(Ente şârakte)

Sen katıldın
Sen paylaştın
(erkek)




Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ  شَارَكْتُنَّ 12
(Entunne şâraktunne)

Siz katıldınız
Siz paylaştınız
(bayan)


أَنْتُمَا  شَارَكْتُمَا 11
(Entumâ şâraktumâ)

İkiniz katıldınız
İkiniz paylaştınız
(bayan)

أَنْتِ  شَارَكْتِ 10
(Enti şârakti)

Sen katıldın
Sen paylaştın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ  شَارَكْنَا 15
(Nahnu şâraknâ)

Biz katıldık
Biz paylaştık


نَحْنُ  شَارَكْنَا 14
(Nahnu şâraknâ)

İkimiz katıldık
İkimiz paylaştık

أَنَا  شَارَكْتُ 13
(Ene şâraktu)

Ben katıldım
Ben paylaştım


Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder