1 Mart 2014 Cumartesi

NEFES ALMAK / SOLUK ALMAK / TENEFFÜS ETMEK تنفّس (teneffese) fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ تَـنَـفَّـسُوا  3
(Hum teneffesû)

Onlar soluk aldılar
Onlar nefes aldılar
Onlar teneffüs ettiler
(erkek)


هُمَا تَـنَـفَّـسَا  2
(Humâ teneffesâ)

O ikisi soluk aldı
O ikisi nefes aldı
O ikisi teneffüs etti
(erkek)

هُوَ تَـنَـفَّـسَ  1
(Huve teneffese)

O soluk aldı
O nefes aldı
O teneffüs etti
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ تَـنَـفَّـسْنَ  6
(Hunne teneffesne)

Onlar soluk aldılar
Onlar nefes aldılar
Onlar teneffüs ettiler
(bayan)


هُمَا تَـنَـفَّـسَتَا  5
(Humâ teneffesetâ)

O ikisi soluk aldı
O ikisi nefes aldı
O ikisi teneffüs etti
(bayan)

هِيَ تَـنَـفَّـسَتْ  4
(Hiye teneffeset)

O soluk aldı
O nefes aldı
O teneffüs etti
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ تَـنَـفَّـسْتُمْ  9
(Entum teneffestum)

Siz soluk aldınız
Siz nefes aldınız
Siz teneffüs ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا تَـنَـفَّـسْتُمَا  8
(Entumâ teneffestumâ)

İkiniz soluk aldınız
İkiniz nefes aldınız
İkiniz teneffüs ettiniz
(erkek)

أَنْتَ تَـنَـفَّـسْتَ  7
(Ente teneffeste)

Sen soluk aldın
Sen nefes aldın
Sen teneffüs ettin
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ تَـنَـفَّـسْتُنَّ  12
(Entunne teneffestunne)

Siz soluk aldınız
Siz nefes aldınız
Siz teneffüs ettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا تَـنَـفَّـسْتُمَا  11
(Entumâ teneffestumâ)

İkiniz soluk aldınız
İkiniz nefes aldınız
İkiniz teneffüs ettiniz
(bayan)

أَنْتِ تَـنَـفَّـسْتِ  10
(Enti teneffesti)

Sen soluk aldın
Sen nefes aldın
Sen teneffüs ettin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ تَـنَـفَّـسْنَا  15
(Nahnu teneffesnâ)

Biz soluk aldık
Biz nefes aldık
Biz teneffüs ettik


نَحْنُ تَـنَـفَّـسْنَا  14
(Nahnu teneffesnâ)

İkimiz soluk aldık
İkimiz nefes aldık
İkimiz teneffüs ettik

أَنَا تَـنَـفَّـسْتُ  13
(Ene teneffestu)

Ben soluk aldım
Ben nefes aldım
Ben teneffüs ettim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




ÖRNEK CÜMLE:



تَنَفَّسْتُ  بِعُمْقٍ

Teneffestu bi umk(in)

Derin bir nefes aldım.



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder