28 Mart 2014 Cuma

ARAPÇA OLARAK ÖZLEMİMİZİ İFADE ETMEK:




Arapça’da iftekade افتـقد  fiili: 
 (birisini aradı, yokluğunu hissetti, ihtiyaç duydu) anlamlarında kullanılıyor.

Bir çizgi filmde, 3 ayrı cümlede bu fiil kullanılmış.

İlk cümle, aşağıdaki videonun 5.24. dakikasında geçmekte.





كَمْ أَفْتَـقِدُكَ يَا صَدِيقِي

Kem eftekiduke yâ sadîkî

Arkadaşım, yokluğunu ne kadar çok hissediyorum.
Arkadaşım, seni ne çok arıyorum.
Arkadaşım sana ne kadar ihtiyacım var.


Bu cümle, videonun 5.38. dakikasında geçmekte.



أَنَا أَفْـتَقِدُهُ أَكْثَرَ مِنْ أَيِّ شَيْئٍ

Ene eftekiduhû eksera min eyyi şey.

Onun yokluğunu herşeyden çok hissediyorum.
Onu herşeyden çok arıyorum.
Ona herşeyden çok ihtiyacım var.                            (Bir erkekten bahsediliyor)


Bu cümle, videonun 10.14. dakikasında geçmekte.


اِفْـتَقَدْتُكَ كَثِيرًا يَا صَدِيقِي

İftekadtuke kesîran yâ sadîkî

 Yokluğunu çok hissettim arkadaşım
Seni çok aradım arkadaşım.
Sana çok ihtiyaç duydum arkadaşım.



Bu cümlelerin hepsi, bir erkeğe hitaben kullanılır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder