27 Mart 2014 Perşembe

PAYLAŞMAK – PAYLAŞTI / KATILMAK - KATILDI شارك şârake fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:







هُمْ مَا  شَارَكُوا 3
(Hum mâ şârakû)

Onlar katılmadılar
Onlar paylaşmadılar
(erkek)


هُمَا مَا  شَارَكَا 2
(Humâ mâ şârakâ)

O ikisi katılmadı
O ikisi paylaşmadı
(erkek)

هُوَ مَا  شَارَكَ 1
(Huve mâ şârake)

O katılmadı
O paylaşmadı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا  شَارَكْنَ 6
(Hunne mâ şârakne)

Onlar katılmadılar
Onlar paylaşmadılar
(bayan)


هُمَا مَا  شَارَكَتا 5
(Humâ mâ şâraketâ)

O ikisi katılmadı
O ikisi paylaşmadı
(bayan)

هِيَ مَا  شَارَكَتْ 4
(Hiye mâ şâraket)

O katılmadı
O paylaşmadı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  شَارَكْتُمْ 9
(Entum mâ şâraktum)

Siz katılmadınız
Siz paylaşmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا  شَارَكْتُمَا 8
(Entumâ mâ şâraktumâ)

İkiniz katılmadınız
İkiniz paylaşmadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا  شَارَكْتَ 7
(Ente mâ şârakte)

Sen katılmadın
Sen paylaşmadın
(erkek)





Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا  شَارَكْتُنَّ 12
(Entunne mâ şâraktunne)

Siz katılmadınız
Siz paylaşmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا  شَارَكْتُمَا 11
(Entumâ mâ şâraktumâ)

İkiniz katılmadınız
İkiniz paylaşmadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا  شَارَكْتِ 10
(Enti mâ şârakti)

Sen katılmadın
Sen paylaşmadın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا  شَارَكْنَا 15
(Nahnu mâ şâraknâ)

Biz katılmadık
Biz paylaşmadık


نَحْنُ مَا  شَارَكْنَا 14
(Nahnu mâ şâraknâ)

İkimiz katılmadık
İkimiz paylaşmadık

أَنَا مَا  شَارَكْتُ 13
(Ene mâ şâraktu)

Ben katılmadım
Ben paylaşmadım
  
Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder