9 Mart 2014 Pazar

KUCAKLAMAK – KUCAKLADI / BAĞRINA BASMAK - BAĞRINA BASTI احتضن ihtadane fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi :







هُمْ اِحْتَضَنُوا  3
(Hum ihtadanû)

Onlar kucakladılar
Onlar bağırlarına bastılar
(erkek)


هُمَا اِحْتَضَنَا  2
(Humâ ihtadanâ)

O ikisi kucakladı
O ikisi bağrına bastı
(erkek)

هُوَ اِحْتَضَنَ  1
(Huve ihtadane)

O kucakladı
O bağrına bastı
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ اِحْتَضَنَّ  6
(Hunne ihtadanne)

Onlar kucakladılar
Onlar bağırlarına bastılar
(bayan)


هُمَا اِحْتَضَنَتَا  5
(Humâ ihtadanetâ)

O ikisi kucakladı
O ikisi bağrına bastı
(bayan)

هِيَ اِحْتَضَنَتْ  4
(Hiye ihtadanet)

O kucakladı
O bağrına bastı
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ اِحْتَضَنْـتُمْ  9
(Entum ihtadantum)

Siz kucakladınız
Siz bağrınıza bastınız
(erkek)


أَنْتُمَا اِحْتَضَنْـتُمَا  8
(Entumâ ihtadantumâ)

İkiniz kucakladınız
İkiniz bağrınıza bastınız
(erkek)

أَنْتَ اِحْتَضَنْتَ  7
(Ente ihtadante)

Sen kucakladın
Sen bağrına bastın
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ اِحْتَضَنْـتُنَّ  12
(Entunne ihtadantunne)

Siz kucakladınız
Siz bağrınıza bastınız
(bayan)


أَنْتُمَا اِحْتَضَنْـتُمَا  11
(Entumâ ihtadantumâ)

İkiniz kucakladınız
İkiniz bağrınıza bastınız
(bayan)

أَنْتِ اِحْتَضَنْـتِ  10
(Enti ihtadanti)

Sen kucakladın
Sen bağrına bastın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ اِحْتَضَنَّا  15
(Nahnu ihtadannâ)

Biz kucakladık
Biz bağrımıza bastık


نَحْنُ اِحْتَضَنَّا  14
(Nahnu ihtadannâ)

İkimiz kucakladık
İkimiz bağrımıza bastık

أَنَا اِحْتَضَنْـتُ  13
(Ene ihtadantu)

Ben kucakladım
Ben bağrıma bastım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder