9 Mart 2014 Pazar

KUCAKLAMAK – KUCAKLADI / BAĞRINA BASMAK - BAĞRINA BASTI احتضن ihtadane fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi :







هُمْ مَا  اِحْتَضَنُوا  3
(Hum mâ ihtadanû)

Onlar kucaklamadılar
Onlar bağırlarına basmadılar
(erkek)


هُمَا مَا  اِحْتَضَنَا  2
(Humâ mâ ihtadanâ)

O ikisi kucaklamadı
O ikisi bağrına basmadı
(erkek)

هُوَ مَا  اِحْتَضَنَ  1
(Huve mâ ihtadane)

O kucaklamadı
O bağrına basmadı
(erkek)

هُنَّ مَا  اِحْتَضَنَّ  6
(Hunne mâ ihtadanne)

Onlar kucaklamadılar
Onlar bağırlarına basmadılar
(bayan)


هُمَا مَا  اِحْتَضَنَتَا  5
(Humâ mâ ihtadanetâ)

O ikisi kucaklamadı
O ikisi bağrına basmadı
(bayan)

هِيَ مَا  اِحْتَضَنَتْ  4
(Hiye mâ ihtadanet)

O kucaklamadı
O bağrına basmadı
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  اِحْتَضَنْـتُمْ  9
(Entum mâ ihtadantum)

Siz kucaklamadınız
Siz bağrınıza basmadınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَا  اِحْتَضَنْـتُمَا  8
(Entumâ mâ ihtadantumâ)

İkiniz kucaklamadınız
İkiniz bağrınıza basmadınız
(erkek)

أَنْتَ مَا  اِحْتَضَنْتَ  7
(Ente mâ ihtadante)

Sen kucaklamadın
Sen bağrına basmadın
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا  اِحْتَضَنْـتُنَّ  12
(Entunne mâ ihtadantunne)

Siz kucaklamadınız
Siz bağrınıza basmadınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَا  اِحْتَضَنْـتُمَا  11
(Entumâ mâ ihtadantumâ)

İkiniz kucaklamadınız
İkiniz bağrınıza basmadınız
(bayan)

أَنْتِ مَا  اِحْتَضَنْـتِ  10
(Enti mâ ihtadanti)

Sen kucaklamadın
Sen bağrına basmadın
(bayan)

نَحْنُ مَا  اِحْتَضَنَّا  15
(Nahnu mâ ihtadannâ)

Biz kucaklamadık
Biz bağrımıza basmadık


نَحْنُ مَا  اِحْتَضَنَّا  14
(Nahnu mâ ihtadannâ)

İkimiz kucaklamadık
İkimiz bağrımıza basmadık

أَنَا مَا  اِحْتَضَنْـتُ  13
(Ene mâ ihtadantu)

Ben kucaklamadım
Ben bağrıma basmadım



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder