14 Mart 2014 Cuma

AYRILMAK - AYRILDI انفصل infasale fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:


 


هُمْ اِنْـفَصَلُوا 3
(Hum infasalû)

Onlar ayrıldılar
(erkek)


هُمَا اِنْـفَصَلَا  2
(Humâ infasalâ)

O ikisi ayrıldı
(erkek)

هُوَ اِنْـفَصَلَ  1
(Huve infasale)

O ayrıldı
(erkek)



Gâib
 (erkek)

هُنَّ اِنْـفَصَلْنَ 6
(Hunne infasalne)

Onlar ayrıldılar
(bayan)


هُمَا اِنْـفَصَلَتَا 5
(Humâ infasaletâ)

O ikisi ayrıldı
(bayan)

هِيَ اِنْـفَصَلَتْ 4
(Hiye infasalet)

O ayrıldı
(bayan)



Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ اِنْـفَصَلْتُمْ 9
(Entum infasaltum)

Siz ayrıldınız
(erkek)


أَنْتُمَا اِنْـفَصَلْتُمَا 8
(Entumâ infasaltumâ)

İkiniz ayrıldınız
(erkek)

أَنْتَ اِنْـفَصَلْتَ 7
(Ente infasalte)

Sen ayrıldın
(erkek)



Muhatab 
(erkek)

أَنْتُنَّ اِنْـفَصَلْتُنَّ 12
(Entunne infasaltunne)

Siz ayrıldınız
(bayan)


أَنْتُمَا اِنْـفَصَلْتُمَا 11
(Entumâ infasaltumâ)

İkiniz ayrıldınız
(bayan)

أَنْتِ اِنْـفَصَلْتِ 10
(Enti infasalti)

Sen ayrıldın
(bayan)



Muhataba (bayan)

نَحْنُ اِنْـفَصَلْنَا 15
(Nahnu infasalnâ)

Biz ayrıldık


نَحْنُ اِنْـفَصَلْنَا 14
(Nahnu infasalnâ)

İkimiz ayrıldık

أَنَا اِنْـفَصَلْتُ 13
(Ene infasaltu)

Ben ayrıldım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



ÖRNEK CÜMLELER:



اِنْفَصَلْتُ  عَنْ  زَوْجِي

İnfasaltu an zevcî

Kocamdan ayrıldım.





اِنْفَصَلْتُ  عَنْ  زَوْجَتِي

İnfasaltu an zevcetî

Karımdan ayrıldım.



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder