27 Şubat 2014 Perşembe

YASAKLAMAK – YASAKLADI / ENGEL OLMAK – ENGEL OLDU منع mena’a fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:







هُمْ مَنَعَوا 3
(Hum mena’û)

Onlar engel oldular
Onlar yasakladılar
(erkek)


هُمَا مَنَعَا 2
(Humâ mena’â)

O ikisi engel oldu
O ikisi yasakladı
(erkek)

هُوَ مَنَعَ 1
(Huve mena’a)

O engel oldu
O yasakladı
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ مَنَعْنَ 6
(Hunne menağne)

Onlar engel oldular
Onlar yasakladılar
(bayan)


هُمَا مَنَعَتَا 5
(Humâ mena’atâ)

O ikisi engel oldu
O ikisi yasakladı
(bayan)

هِيَ مَنَعَتْ 4
(Hiye mena’at)

O engel oldu
O yasakladı
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ مَنَعْتُمْ  9
(Entum menağtum)

Siz engel oldunuz
Siz yasakladınız
(erkek)


أَنْتُمَا مَنَعْتُمَا 8
(Entumâ menağtumâ)

İkiniz engel oldunuz
İkiniz yasakladınız
(erkek)

أَنْتَ مَنَعْتَ 7
(Ente  menağte)

Sen engel oldun
Sen yasakladın
(erkek)




Muhatab
 (erkek)

أَنْتُنَّ مَنَعْتُنَّ 12
(Entunne menağtunne)

Siz engel oldunuz
Siz yasakladınız
(bayan)


أَنْتُمَا مَنَعْتُمَا 11
(Entumâ menağtumâ)

İkiniz engel oldunuz
İkiniz yasakladınız
(bayan)

أَنْتِ مَنَعْتِ 10
(Enti menağti)

Sen engel oldun
Sen yasakladın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَنَعْنَا 15
(Nahnu menağnâ)

Biz engel olduk
Biz yasakladık


نَحْنُ مَنَعْنَا 14
(Nahnu menağnâ)

İkimiz engel olduk
İkimiz yasakladık

أَنَا مَنَعْتُ 13
(Ene menağtu)

Ben engel oldum
Ben yasakladım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:


İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder