23 Şubat 2014 Pazar

HAK ETMEK – HAK ETTİ / HAK KAZANMAK – HAK KAZANDI استأهل iste’hele fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi :







هُمْ اِسْتَأْهَلُوا  3
(Hum iste’helû)

Onlar hak kazandılar
Onlar hak ettiler
(erkek)


هُمَا اِسْتَأْهَلَا  2
(Humâ iste’helâ)

O ikisi hak kazandı
O ikisi hak etti
(erkek)

هُوَ اِسْتَأْهَلَ 1
(Huve iste’hele)

O hak kazandı
O hak etti
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ اِسْتَأْهَلْنَ  6
(Hunne iste’helne)

Onlar hak kazandılar
Onlar hak ettiler
(bayan)


هُمَا اِسْتَأْهَلَتَا  5
(Humâ iste’heletâ)

O ikisi hak kazandı
O ikisi hak etti
(bayan)

هِيَ اِسْتَأْهَلَتْ  4
(Hiye iste’helet)

O hak kazandı
O hak etti
(bayan)




Gâibe (bayan)

أَنْتُمْ اِسْتَأْهَلْتُمْ  9
(Entum iste’heltum)

Siz hak kazandınız
Siz hak ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا اِسْتَأْهَلْتُمَا  8
(Entumâ iste’heltumâ)

İkiniz hak kazandınız
İkiniz hak ettiniz
(erkek)

أَنْتَ اِسْتَأْهَلْتَ  7
(Ente iste’helte)

Sen hak kazandın
Sen hak ettin
(erkek)





Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ اِسْتَأْهَلْتُنَّ  12
(Entunne iste’heltunne)

Siz hak kazandınız
Siz hak ettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا اِسْتَأْهَلْتُمَا  11
(Entumâ iste’heltumâ)

İkiniz hak kazandınız
İkiniz hak ettiniz
(bayan)

أَنْتِ اِسْتَأْهَلْتِ  10
(Enti iste’helti)

Sen hak kazandın
Sen hak ettin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ اِسْتَأْهَلْنَا  15
(Nahnu iste’helnâ)

Biz hak kazandık
Biz hak ettik


نَحْنُ اِسْتَأْهَلْنَا  14
(Nahnu iste’helnâ)

İkimiz hak kazandık
İkimiz hak ettik

أَنَا اِسْتَأْهَلْتُ  13
(Ene iste’heltu)

Ben hak kazandım
Ben hak ettim




Nefsi mütekellim




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder