22 Şubat 2014 Cumartesi

MAHRUM ETMEK– MAHRUM ETTİ / YASAKLAMAK – YASAKLADI حرم harame fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:







هُمْ حَرَمُوا 3
(Hum haramû)

Onlar yasakladılar
Onlar mahrum ettiler
(erkek)


هُمَا حَرَمَا 2
(Humâ haramâ)

O ikisi yasakladı
O ikisi mahrum etti
(erkek)

هُوَ حَرَمَ 1
(Huve harame)

O yasakladı
O mahrum etti
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ حَرَمْنَ 6
(Hunne haramne)

Onlar yasakladılar
Onlar mahrum ettiler
(bayan)


هُمَا حَرَمَتَا 5
(Humâ harametâ)

O ikisi yasakladı
O ikisi mahrum etti
(bayan)

هِيَ حَرَمَتْ 4
(Hiye haramet)

O yasakladı
O mahrum etti
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ حَرَمْتُمْ 9
(Entum haramtum)

Siz yasakladınız
Siz mahrum ettiniz
(erkek)


أَنْتُمَا حَرَمْتُمَا 8
(Entumâ haramtumâ)

İkiniz yasakladınız
İkiniz mahrum ettiniz
(erkek)

أَنْتَ حَرَمْتَ 7
(Ente haramte)

Sen yasakladın
Sen mahrum ettin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ حَرَمْتُنَّ 12
(Entunne haramtunne)

Siz yasakladınız
Siz mahrum ettiniz
(bayan)


أَنْتُمَا حَرَمْتُمَا 11
(Entumâ haramtumâ)

İkiniz yasakladınız
İkiniz mahrum ettiniz
(bayan)

أَنْتِ حَرَمْتِ 10
(Enti haramti)

Sen yasakladın
Sen mahrum ettin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ حَرَمْنَا 15
(Nahnu haramnâ)

Biz yasakladık
Biz mahrum ettik


نَحْنُ حَرَمْنَا 14
(Nahnu haramnâ)

İkimiz yasakladık
İkimiz mahrum ettik

أَنَا حَرَمْتُ 13
(Ene haramtu)

Ben yasakladım
Ben mahrum ettim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)





BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder