8 Şubat 2014 Cumartesi

DÜZELTMEK - DÜZELTTİ / TAMİR ETMEK - TAMİR ETTİ أصلح eslaha fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:





هُمْ مَا  أَصْلَحُوا 3
(Hum mâ eslahû)

Onlar düzeltmediler
Onlar tamir etmediler
(erkek)


هُمَا مَا  أَصْلَحَا 2
(Humâ mâ eslahâ)

O ikisi düzeltmedi
O ikisi tamir etmedi
(erkek)

هُوَ مَا  أَصْلَحَ  1
(Huve mâ eslaha)

O düzeltmedi
O tamir etmedi
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ مَا  أَصْلَحْنَ 6
(Hunne mâ eslahne)

Onlar düzeltmediler
Onlar tamir etmediler
(bayan)


هُمَا مَا  أَصْلَحَتَا 5
(Humâ mâ eslahatâ)

O ikisi düzeltmedi
O ikisi tamir etmedi
(bayan)

هِيَ مَا  أَصْلَحَتْ 4
(Hiye mâ eslahat)

O düzeltmedi
O tamir etmedi
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ مَا  أَصْلَحْتُمْ 9
(Entum mâ eslahtum)

Siz düzeltmediniz
Siz tamir etmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا  أَصْلَحْتُمَا 8
(Entumâ mâ eslahtumâ)

İkiniz düzeltmediniz
İkiniz tamir etmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا  أَصْلَحْتَ 7
(Ente mâ eslahte)

Sen düzeltmedin
Sen tamir etmedin
(erkek)




Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ مَا  أَصْلَحْتُـنَّ 12
(Entunne mâ eslahtunne)

Siz düzeltmediniz
Siz tamir etmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا  أَصْلَحْتُمَا 11
(Entumâ mâ eslahtumâ)

İkiniz düzeltmediniz
İkiniz tamir etmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا  أَصْلَحْتِ 10
(Enti mâ eslahti)

Sen düzeltmedin
Sen tamir etmedin
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا  أَصْلَحْنَا 15
(Nahnu mâ eslahnâ)

Biz düzeltmedik
Biz tamir etmedik


نَحْنُ مَا  أَصْلَحْنَا 14
(Nahnu mâ eslahnâ)

İkimiz düzeltmedik
İkimiz tamir etmedik

أَنَا مَا  أَصْلَحْتُ 13
(Ene mâ eslahtu)

Ben düzeltmedim
Ben tamir etmedim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)





BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder