21 Şubat 2014 Cuma

ÇALIŞMAK - ÇALIŞTI / MEŞGUL OLMAK - MEŞGUL OLDU اشتغل iştegale fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:





هُمْ اِشْتَـغَلُوا 3
(Hum iştegalû)

Onlar çalıştılar,
Onlar meşgul oldular
(erkek)


هُمَا اِشْتَـغَلَا 2
(Humâ iştegalâ)

O ikisi çalıştı,
O ikisi meşgul oldu
(erkek)

هُوَ اِشْتَـغَلَ  1
(Huve iştegale)

O çalıştı,
O meşgul oldu
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ اِشْتَـغَلْنَ 6
(Hunne iştegalne)

Onlar çalıştılar,
Onlar meşgul oldular
(bayan)


هُمَا اِشْتَـغَلَتَا 5
(Humâ iştegaletâ)

O ikisi çalıştı,
O ikisi meşgul oldu
(bayan)

هِيَ اِشْتَـغَلَتْ 4
(Hiye iştegalet)

O çalıştı,
O meşgul oldu
(bayan)




Gâibe 
(bayan)

أَنْتُمْ اِشْتَـغَلْتُمْ 9
(Entum iştegaltum)

Siz çalıştınız,
Siz meşgul oldunuz
(erkek)


أَنْتُمَا اِشْتَـغَلْتُمَا 8
(Entumâ iştegaltumâ)

İkiniz çalıştınız,
İkiniz meşgul oldunuz
(erkek)

أَنْتَ اِشْتَـغَلْتَ 7
(Ente iştegalte)

Sen çalıştın,
Sen meşgul oldun
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ اِشْتَـغَلْتُنَّ 12
(Entunne iştegaltunne)

Siz çalıştınız,
Siz meşgul oldunuz
(bayan)


أَنْتُمَا اِشْتَـغَلْتُمَا 11
(Entumâ iştegaltumâ)

İkiniz çalıştınız,
İkiniz meşgul oldunuz
(bayan)

أَنْتِ اِشْتَـغَلْتِ 10
(Enti iştegalti)

Sen çalıştın,
Sen meşgul oldun
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ اِشْتَـغَلْنَا 15
(Nahnu iştegalnâ)

Biz çalıştık
Biz meşgul olduk


نَحْنُ اِشْتَـغَلْنَا 14
(Nahnu iştegalnâ)

İkimiz çalıştık
İkimiz meşgul olduk

أَنَا اِشْتَـغَلْتُ 13
(Ene iştegaltu)

Ben çalıştım
Ben meşgul oldum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder