22 Aralık 2013 Pazar

YATMAK - YATTI / UYUMAK - UYUDU رقد rakade fiilinin cahdı mutlak çekimi:





هُمْ لَمْ  يَرْقُـدُوا  3
(Hum lem yerkudû)

Onlar yatmadılar
Onlar uyumadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ  يَرْقُـدَا  2
(Humâ lem yerkudâ)

O ikisi yatmadı
O ikisi uyumadı
(erkek)

هُوَ لَمْ  يَرْقُـدْ  1
(Huve lem yerkud)

O yatmadı
O uyumadı
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ  يَرْقُـدْنَ  6
(Hunne lem yerkudne)

Onlar yatmadılar
Onlar uyumadılar
(bayan)


هُمَا لَمْ  تَرْقُـدَا  5
(Humâ lem terkudâ)

O ikisi yatmadı
O ikisi uyumadı
(bayan)

هِيَ لَمْ  تَرْقُـدْ  4
(Hiye lem terkud)

O yatmadı
O uyumadı
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ لَمْ  تَرْقُـدُوا  9
(Entum lem terkudû)

Siz yatmadınız
Siz uyumadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ  تَرْقُـدَا  8
(Entumâ lem terkudâ)

İkiniz yatmadınız
İkiniz uyumadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ  تَرْقُـدْ  7
(Ente lem terkud)

Sen yatmadın
Sen uyumadın
(erkek)





Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ  تَرْقُـدْنَ  12
(Entunne lem terkudne)

Siz yatmadınız
Siz uyumadınız
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ  تَرْقُـدَا  11
(Entumâ lem terkudâ)

İkiniz yatmadınız
İkiniz uyumadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ  تَرْقُـدِي  10
(Enti lem terkudî)

Sen yatmadın
Sen uyumadın
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ  نَرْقُـدْ  15
(Nahnu lem nerkud)

Biz yatmadık
Biz uyumadık


نَحْنُ لَمْ  نَرْقُـدْ  14
(Nahnu lem nerkud)

İkimiz yatmadık
İkimiz uyumadık

أَنَا لَمْ  أَرْقُـدْ  13
(Ene lem erkud)

Ben yatmadım
Ben uyumadım




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder