21 Aralık 2013 Cumartesi

SELAM VERMEK – SELAM VERDİ سلم selleme fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:





Bu fiil, alâ (عَلَى) yardımcı harfi ile kullanılır.

Örnek:


سَلَّمْتُ  عَلَى   زَيْـنَـب

Sellemtu  alâ  Zeyneb

Zeynep’e selam verdim.






هُمْ سَلَّمُوا 3
(Hum sellemû)

Onlar selam verdiler
(erkek)


هُمَا سَلَّمَا 2
(Humâ sellemâ)

O ikisi selam verdi
(erkek)

هُوَ سَلَّمَ  1
(Huve selleme)

O selam verdi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ سَلَّمْنَ 6
(Hunne sellemne)

Onlar selam verdiler (bayan)


هُمَا سَلَّمَتَا 5
(Humâ sellemetâ)

O ikisi selam verdi
(bayan)

هِيَ سَلَّمَتْ 4
(Hiye sellemet)

O selam verdi
(bayan)




Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ سَلَّمْتُمْ 9
(Entum sellemtum)

Siz selam verdiniz
(erkek)


أَنْتُمَا سَلَّمْتُمَا 8
(Entumâ sellemtumâ)

İkiniz selam verdiniz
(erkek)

أَنْتَ سَلَّمْتَ 7
(Ente sellemte)

Sen selam verdin
(erkek)




Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ سَلَّمْتُنَّ 12
(Entunne sellemtunne)

Siz selam verdiniz
(bayan)


أَنْتُمَا سَلَّمْتُمَا 11
(Entumâ sellemtumâ)

İkiniz selam verdiniz (bayan)

أَنْتِ سَلَّمْتِ 10
(Enti sellemti)

Sen selam verdin
(bayan)




Muhataba
 (bayan)

نَحْنُ سَلَّمْنَا 15
(Nahnu sellemnâ)

Biz selam verdik


نَحْنُ سَلَّمْنَا 14
(Nahnu sellemnâ)

İkimiz selam verdik

أَنَا سَلَّمْتُ 13
(Ene sellemtu)

Ben selam verdim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder