29 Aralık 2013 Pazar

DANS ETMEK – DANS ETTİ / OYNAMAK – OYNADI رقص rakasa fiilinin cahdı mutlak çekimi:






هُمْ لَمْ  يَرْقُـصُوا  3
(Hum lem yerkusû)

Onlar dans etmediler
Onlar oynamadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ  يَرْقُـصَا  2
(Humâ lem yerkusâ)

O ikisi dans etmedi
O ikisi oynamadı
(erkek)

هُوَ لَمْ  يَرْقُـصْ  1
(Huve lem yerkus)

O dans etmedi
O oynamadı
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ  يَرْقُـصْنَ  6
(Hunne lem yerkusne)

Onlar dans etmediler
Onlar oynamadılar
(bayan)


هُمَا لَمْ  تَرْقُـصَا  5
(Humâ lem terkusâ)

O ikisi dans etmedi
O ikisi oynamadı
(bayan)

هِيَ لَمْ  تَرْقُـصْ  4
(Hiye lem terkus)

O dans etmedi
O oynamadı
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ لَمْ  تَرْقُـصُوا  9
(Entum lem terkusû)

Siz dans etmediniz
Siz oynamadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ  تَرْقُـصَا  8
(Entumâ lem terkusâ)

İkiniz dans etmediniz
İkiniz oynamadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ  تَرْقُـصْ  7
(Ente lem terkus)

Sen dans etmedin
Sen oynamadın
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ لَمْ  تَرْقُـصْنَ  12
(Entunne lem terkusne)

Siz dans etmediniz
Siz oynamadınız
(bayan)


أَنْتُمَا لَمْ  تَرْقُـصَا  11
(Entumâ lem terkusâ)

İkiniz dans etmediniz
İkiniz oynamadınız
(bayan)

أَنْتِ لَمْ  تَرْقُـصِي  10
(Enti lem terkusî)

Sen dans etmedin
Sen oynamadın
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ لَمْ  نَرْقُـصْ  15
(Nahnu lem nerkus)

Biz dans etmedik
Biz oynamadık


نَحْنُ لَمْ  نَرْقُـصْ  14
(Nahnu lem nerkus)

İkimiz dans etmedik
İkimiz oynamadık

أَنَا لَمْ  أَرْقُـصْ  13
(Ene lem erkus)

Ben dans etmedim
Ben oynamadım



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder