16 Aralık 2013 Pazartesi

SENİ ÇOK ÖZLEDİM




Arapça’da “özlemek” fiili  ( لِ li ) veya (إِلَى ila ) yardımcı harfleriyle kullanılıyor.



Özledi (erkek)

İştâka

اِشْتَاقَ

Özledi (bayan)

İştâkat

اِشْتَاقَـتْ

Ben özledim

İştaktu

اِشْتَقْتُ

Seni (erkeğe söylenir)

Leke

لَكَ

Seni (kadına söylenir)

Leki

لَكِ


ERKEĞE SÖYLERKEN


اِشْتَـقْتُ  لَكَ  كَثِيرًا

İştaktu leke kesîran

Seni çok özledim.

Veya


اِشْتَـقْتُ  إِلَيْكَ  كَثِيرًا

İştaktu ileyke kesîran

Seni çok özledim.



KADINA SÖYLERKEN


اِشْتَـقْتُ  لَكِ  كَثِيرًا

İştaktu leki kesîran

Seni çok özledim.

Veya


اِشْتَـقْتُ  إِلَيْكِ  كَثِيرًا

İştaktu ileyki kesîran

Seni çok özledim.


Velîd eş-Şâmî  ( وليد الشامي Waleed  Shami) isimli şarkıcıdan “Seni özledim” aldı şarkıyı dinlemek için tıklayın:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder