31 Aralık 2013 Salı

TANIMLAMAK - TASVİR ETMEK - NİTELEMEK وصـف vasafe fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ وَصَفُوا 3
(Hum vasafû)

Onlar tanımladılar
Onlar tasvir ettiler
Onlar nitelediler
(erkek)


هُمَا وَصَفَا 2
(Humâ vasafâ)

O ikisi tanımladı
O ikisi tasvir etti
O ikisi niteledi
(erkek)

هُوَ وَصَفَ  1
(Huve vasafe)

O tanımladı
O tasvir etti
O niteledi
(erkek)





Gâib
 (erkek)

هُنَّ وَصَفْـنَ 6
(Hunne vasafne)

Onlar tanımladılar
Onlar tasvir ettiler
Onlar nitelediler
(bayan)


هُمَا وَصَفَـتَا 5
(Humâ vasafetâ)

O ikisi tanımladı
O ikisi tasvir etti
O ikisi niteledi
(bayan)

هِيَ وَصَفَـتْ 4
(Hiye vasafet)

O tanımladı
O tasvir etti
O niteledi
(bayan)





Gâibe
(bayan)

أَنْتُمْ وَصَفْـتُمْ 9
(Entum vasaftum)

Siz tanımladınız
Siz tasvir ettiniz
Siz nitelediniz
(erkek)


أَنْتُمَا وَصَفْـتُمَا 8
(Entumâ vasaftumâ)

İkiniz tanımladınız
İkiniz tasvir ettiniz
İkiniz nitelediniz
(erkek)

أَنْتَ وَصَفْـتَ 7
(Ente vasafte)

Sen tanımladın
Sen tasvir ettin
Sen niteledin
(erkek)






Muhatab
(erkek)

أَنْتُنَّ وَصَفْـتُنَّ 12
(Entunne vasaftunne)

Siz tanımladınız
Siz tasvir ettiniz
Siz nitelediniz
(bayan)


أَنْتُمَا وَصَفْـتُمَا 11
(Entumâ vasaftumâ)

İkiniz tanımladınız
İkiniz tasvir ettiniz
İkiniz nitelediniz
(bayan)

أَنْتِ وَصَـفْـتِ 10
(Enti vasafti)

Sen tanımladın
Sen tasvir ettin
Sen niteledin
(bayan)






Muhataba (bayan)

نَحْنُ وَصَفْـنَا 15
(Nahnu vasafnâ)

Biz tanımladık
Biz tasvir ettik
Biz niteledik


نَحْنُ وَصَفْـنَا 14
(Nahnu vasafnâ)

Biz tanımladık
Biz tasvir ettik
Biz niteledik

أَنَا وَصَفْـتُ 13
(Ene vasaftu)

Ben tanımladım
Ben tasvir ettim
Ben niteledim




Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder